Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bäst täckning på Gotland?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har några synpunkter på det? Jag ska spendera 3 månader i obygden i närheten av Stånga, är det någon som vet vem som täcker Gotland bäst? Tack på förhand!

Jag gissar på att Telia är bästa valet även där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-13 00:05

Telia gissar jag också på, eller Tre.

Bredbandskollens karta över mätningar

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-04-13 08:25

Jag ger inte 5 öre för operatörernas egna täckningskartor. Dom stämmer inte där det har vart kritiskt för mig att ha tillgång till 3G. Det gäller oavsett operatör. Bredbandskollen är nog mer pålitlig, nackdelen med den är att den är för inkomplett.

Ursprungligen av Mattias L:

Jag ger inte 5 öre för operatörernas egna täckningskartor. Dom stämmer inte där det har vart kritiskt för mig att ha tillgång till 3G. Det gäller oavsett operatör. Bredbandskollen är nog mer pålitlig, nackdelen med den är att den är för inkomplett.

Täckningskartorna ska nog ses som ett riktmärke snarare än att det stämmer till ett hundra procent.

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-04-13 09:10
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Täckningskartorna ska nog ses som ett riktmärke snarare än att det stämmer till ett hundra procent.

Absolut, men i vissa fall stämmer dom till 0%. Och eftersom det länkades till täckningskartorna tidigare i tråden så ville jag bara påpeka att jag inte tycker att dom är riktigt tillförlitliga.

Utan att säkert veta (är sällan i Stånga) så skulle jag också ge gissningen Telia faktiskt, har själv Tele2 och har för mig att det funkar sisådär )ibland inte alls) i just stånga....

Mvh Christoffer

Telia är överlägset på Gotland. Håller själv till i en vik på sydöstra ön där alla (både bofasta och sommarboende i nejderna) som inte hade Telia från början har bytt till Telia med tiden…

1
Bevaka tråden