Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försov du dig pga iphone idag?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Själv började jag nytt jobb då det som inte fick hända hände. Märk väl att jag nära nog kan svära på att tiden stämde igår efter att vi gott över till sommartid men när jag vaknade idag gick den en timma fel och jag måste med tidszon Stockholm stänga av 'ställ in automatisk' för att den ska visa rätt. Är detta logiskt gott folk? Har aldrig till skillnad från andra haft problem vid omställning till vinter/sommartid tidigare utan det har som på vanligt apple-vis bara funkat.

Version 4.2.1

Samma problem (och lösning) här som för dig, bortsett från det där med nytt jobb. Fast mitt problem uppstod redan under gårdagen.

Hade inga problem här (4.3), telefonen ringde så snällt 4:30 i morse som önskat.

Min ringde också som den skulle. 4.3.1

Min med. Och sambons också!

Märkligt, jag håller på att uppdatera till 4.3 nu för att se om det gör skillnad.

Visst borde automatisk tidsinställning känna av aktuell sommar/vintertid?

Ursprungligen av Johan Andersson:

Märkligt, jag håller på att uppdatera till 4.3 nu för att se om det gör skillnad.

Visst borde automatisk tidsinställning känna av aktuell sommar/vintertid?

Ja, gjorde det både på frugans (3Gs) och min (4:a).
Båda kör 4.3, 4.3.1 om en liten stund.

Uppdatering: Med version 4.3.1 stämmer klockan per automatik!

Därmed ingen skugga på Apple utan bättre egen bevakning på framtida uppdateringar.

Jag körde med 4.3 fungerade klockrent i lördags när vi gick över till sommartiden och stämmer fortfarande väldigt bra. Var en satans tur att iPhonen ställde om sig automatiskt till sommartid. Hade totalt glömt bort att kolla det när jag gick och lade mig i lördags. Även med 4.3.1 så fortsätter det att stämma väldigt bra.

Ursprungligen av sirsnurre:

Jag körde med 4.3 fungerade klockrent i lördags när vi gick över till sommartiden och stämmer fortfarande väldigt bra. Var en satans tur att iPhonen ställde om sig automatiskt till sommartid. Hade totalt glömt bort att kolla det när jag gick och lade mig i lördags. Även med 4.3.1 så fortsätter det att stämma väldigt bra.

Samma här, och fungerar fortfarande bra.

Jag tror det är operatören som ställer till det, har aldrig haft problem med detta, varken på iPhone 2G/3Gs/4 (har Telenor, frugan har Tele2, inga problem där heller).

Telia lyckades strula till det rätt ordentligt 2009.
Telia
Telia ordnade sovmorgon - IDG.se

Telefonen ringde men jag sov vidare.

^^^ På vilket sätt påverkar valet av operatör tiden menar du?

Jag körde som sagt ett gammalt OS (4.2.1) och med detta gick klockan en timma fel med automatiskt inställd tid. Stängde jag av 'ställ in automatiskt' så gick klockan rätt. Uppdaterade till 4.3.1 och nu stämmer tiden per automatik.

Jag har för övrigt en 3Gs med Telia.

det blev fel för mig med och jag missade nästan flyget (hade norwegian inte varit 20 min sena hade jag missat planet). Jag skrek i korridoren så den snälla flygvärdinnan väntade några sekunder så jag hann med.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-28 22:05

Jag kör 4.2.1 vilket är senaste programvaran för min iPhone 3G. Min klocka går fortfarande 1 timma fel. Vad göra? Ställ tiden manuellt?

Jag kör som tur är med separat väckarklocka, så försenad blev jag iaf. inte.

iPhone 3GS med 4.3 och Telia. Allt fungerade perfekt.

/c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-28 22:13

Nej. Telefonen ställde om sig och väckte mig rätt redan i söndags.
iPhone 4 med 4.3.1 och Telia.

Senast redigerat 2011-03-29 11:42

iPhone 4 med 4.3.1 och Telia. Inga som helst problem. Däremot försov jag mig helt på egen hand.

3GS med iOS4.2.1 det blev sen morgon för mig och en upgradering till 4.3.1 idag.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-03-29 09:09

Min 4:a provade ett nytt trick i natt: Den stängde av sig/krashade. Trodde batteriet var slut, men icke, det var fulladdat.

Så det blev missat frukostmöte och ofrivillig sovmorgon idag ändå, trots att alarmen verkar funka som de ska.

(iPhone 4 med 4.2.1)

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-29 09:47

iPhone 4 med 4.3.0, inga problem, tiden ställdes om Automagiskt och klockan ringde när den skulle.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-29 16:22

Gäsp, IDG var snabbt på det såklart. Iphone klarar inte tidsomstllningen - IDG.se

Dumt att skriva att det ej berör 4.3.*

Ursprungligen av zappee:

Gäsp, IDG var snabbt på det såklart. Iphone klarar inte tidsomstllningen - IDG.se

Dumt att skriva att det ej berör 4.3.*

Tja, fast det stämmer ju i deras värld. Min 3G klarar inte tidsomställningen. Och det är ju en iPhone.

iPhone 4 med 4.3.0 funkade klockrent

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-03-30 16:08

Min 4a med OS4.1 och Telenor ringer i rätt tid, däremot min frus 4a med OS4.1 och 3 ringer en timme för tidigt, har en kollega med en 4a och OS 4.1 med Tele2 och den ringer också en timme för tidigt.
Någon som vet vad man kan göra ?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-03-30 17:16

Jag har aldrig haft problem med detta. Har en 3G inköpt när den släpptes (Sommaren 2008). 4.2.1

1
Bevaka tråden