Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ringer och surfar mycket, vilken operatör är bäst?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har idag Telia men är inte helt nöjd med deras prissättning. Ring "fritt" så länge du inte ringer mer än mindre än två timmar om dagen. (vilket inte är fritt enligt min uppfattning)

Har surfat runt på operatörernas sidor men hittar inte riktigt det jag letar efter.

Har någon av er ett abonnemang ni är nöjd med? Ett där man verkligen får ringa fritt, gärna också fritt med sms/mms (mindre viktigt) och fri surf (särskilt nu när wifi hotspot kommer till iPhonen)?

Tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-08 09:06

Absolut enklast är att modellera fram en kortlista på abonnemang här: Hitta billigaste mobilabonnemanget baserat p dina telefonvanor

Ursprungligen av FreddeB:

Absolut enklast är att modellera fram en kortlista på abonnemang här: Hitta billigaste mobilabonnemanget baserat p dina telefonvanor

Problemet är att den inte kan hantera "fuskfastpriser". Det abonnemang jag har kommer på andra plats, trots att antalet minuter överstiger det som abonnemanget accepterar inom fastpriset. Listan som presenteras är därmed inkorrekt.

Det som kommer på första plats är dock Telenor, och det ser ut som att det är ett "äkta" fastpris. Finns det någon telenorkund här som kan bekräfta det? (jag vill helst höra det från en kund, när man ringer/mailar företagen får man ibland inte höra hela sanningen.

Tråden flytttad till rätt forumdel.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-08 12:13

Ringer ca 3-4 timmar om dagen och laddar ner 4 gig på telefon och 6 på iPad med Telenor företag och har alltid en kostand på ca 600 kr per månad + utlandssamtal.

Ursprungligen av atomlab:

Ringer ca 3-4 timmar om dagen och laddar ner 4 gig på telefon och 6 på iPad med Telenor företag och har alltid en kostand på ca 600 kr per månad + utlandssamtal.

Har du deras fastprisavtal, eller är det något annat abonnemang? Och, fungerar Telenor bra? Jag har alltid föredragit Telia men det kan vara pga dålig koll på de andra bolagen...

Ursprungligen av atomlab:

Ringer ca 3-4 timmar om dagen och laddar ner 4 gig på telefon och 6 på iPad med Telenor företag och har alltid en kostand på ca 600 kr per månad + utlandssamtal.

Samma situation här ungefär med Telenor, jag tycker det funkar mycket bra.

Det lutar åt Telenor, tack för era inlägg!

1
Bevaka tråden