Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CoD: BO problem [iMac / Boot Camp / Win 7]

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halli hallå!

Jag har ett (faktiskt enda problemet jag stött på) problem när det gäller Black Ops på min iMac (21.5", Radeon 5670, 12GB minne), och det är att ibland när kartorna laddas så hänger sig laddningen och datorn låser sig helt och hållet.

Inte någon av alla livlinor (ctrl+alt+del, alt+tab, etc) fungerar när detta har hänt. Jag måste då alltså hålla in Power-knappen tills datorn stängt av sig.

Som min rubrik avslöjar så kör jag Windows 7 (Home, 64-bit) via boot camp. Jag har senaste Catalyst installerat. Jag kör med rätt låga grafikinställningar i spelet och upplösning 1280x720.

När jag väl kommit in på någon server så är det som sagt inga problem alls, utan det är just när kartan laddas det kan uppstå problem. Det kan hända flera gånger på rad, likaväl som det kan gå 4-5 laddningar innan det uppstår.

Någon som har en aning om vad det kan vara som ställer till det för mig? Eftersom jag vet att det är många som har haft problem med spelet ända sedan release så har jag intalat mig själv att det är spelet det är fel på men jag börjar bli lite less på det nu, så försöker leta en lösning på problemet!

Tacksam för all hjälp och tips jag kan få!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-29 10:17

Kolla ett Windows forum då detta är egentligen en Windows fråga. Finns ingen fellogg som du kan felsöka i?

Okej. Tänkte mest undvika att få svar som "spela inte på en mac." som så många använder sig utav. Men får väl låta bli att nämna att det är en iMac bara.

Ska kolla upp om det finns någon fellogg. Tack.

1
Bevaka tråden