Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa USB-sticka/extern disk med Snow Leopard via en PC?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Topic säger väl det mesta. Har en prekär situation där jag måste få tag på en USB-sticka alternativt en extern hårddisk att använda för att installera om oprerativsystemet.

Problemet är att jag inte har någon Mac att skapa denna disk på, frågan är då om det är möjligt att skapa en fungerande disk från en PC? Alla guider jag hittat utgår från att man har en Mac att skapa disken med vilket lämnar mig med PC ute i kylan. Har Snow Leopard på skiva och ett skriande behov av att få över det hela på ett USB-minne eller en extern disk. Alla omvägar jag känner till är inte gångbara alternativ (såsom att använda en annan dators optiska läsare över nätverket).

Funderar allvarligt på att slänga in ett par trisslotter som lockbete om någon stackare kan tänka sig att göra jobbet, självklart innefattar det att all hårdvara returneras till dess rättmätige ägare. Själv samlar jag gråa hår över situationen...

Help?

  • Medlem
  • 2010-12-21 05:28

Google: "snow leopard on usb", en sekunds jobb 2,25 miljoner träffar. Bidrar med de två översta. Google är din vän, försök använda den i framtiden. Det går fortare än att vänta på svar här.

Install OS X Snow Leopard from a USB flash drive | Maciverse

How to Make a Bootable Snow leopard USB Stick | Tips & Tricks

Korsriddaren verkar tyvärr inte läst inlägget.

Vill du ha en bootbar USB med innehållet på CDn eller en installerad Snow Leopard?

Herrn har PM / epost.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det går fortare än att vänta på svar här.

99mac > google.

Om du testar att googla utifrån min egentliga frågeställning blir svaren inte lika matnyttiga. Långt in i googleskogen kommer du i bästa fall att finna en lösning baserad på programvaran TransMac men denna väg är väl lång att gå i förhållande till arbetet med att skapa en sticka i Mac-miljö. Kan jag dessutom slå två flugor i en smäll och både få min Macbook på fötter igen och ge en hjälpsam själ i fyrtiotreårsåldern chansen att kamma hem ett par miljoner på triss så är det definitionen av win-win.

Ursprungligen av Goflorp:

Herrn har PM / epost.

Dito! Börjar lägga upp budgeten för triss-lotterna nu

  • Medlem
  • 2010-12-21 13:58
Ursprungligen av Herr Dödén:

99mac > google.

Om du testar att googla utifrån min egentliga frågeställning blir svaren inte lika matnyttiga. Långt in i googleskogen kommer du i bästa fall att finna en lösning baserad på programvaran TransMac men denna väg är väl lång att gå i förhållande till arbetet med att skapa en sticka i Mac-miljö. Kan jag dessutom slå två flugor i en smäll och både få min Macbook på fötter igen och ge en hjälpsam själ i fyrtiotreårsåldern chansen att kamma hem ett par miljoner på triss så är det definitionen av win-win.

Dito! Börjar lägga upp budgeten för triss-lotterna nu

Ser att jag läste frågeställningen lite fort. Dock nämner de på hackintosh, svaret på din fråga, dvs min andra länk.

1
Bevaka tråden