Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivering av iPad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-19 19:48

Åker i morgon till England och är där några dagar. Kommer att behöva en dator där, men funderar på att lämna min MacBook Pro hemma (framförallt för att den för tillfället är paj) och köpa en iPad när jag kommer dit. Nu kom jag på att man kanske måste aktivera den med iTunes för att överhuvud taget kunna använda den där. Stämmer det? Går det att lösa på något sätt så att jag slipper ta med min dator (om jag nu får igång den)?

Det stämmer, den måste aktiveras första gången precis som en iPhone. Lite dumt egentligen, då den faktiskt är ett komplement till en vanlig dator.

Har däremot hört att det inte är några problem att be personalen i butiken att aktivera den åt dig!

Om du köper den i en Apple Store så kan du få den aktiverad i butiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-19 20:27

Kanonbra. Får leta reda på Apple Store och köpa en där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-19 23:18
Ursprungligen av Ellen B:

Kanonbra. Får leta reda på Apple Store och köpa en där.

Och köper du den någon annanstans är det bara att promenera in på en AppleStore och aktivera den där

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 17:44

Inga frågor är för dumma, brukar min mor säga... Man måste väl inte synca iPaden med iTunes/dator varenda gång man startar den? Utan det är väl endast första gången när den är ny?

Blev lite förvirrad på grund av denna artikel. Största anledningen iPad inte ersätter en dator | Teknikveckan

"Men tydligen är det så att en iPad inte ens startar om den inte får synka med ett iTunes-bibliotek."

Bara första gången den måste aktiveras. förutom det så är det enbart när du ska uppgradera operativsystemet som en dator behövs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 18:01
Ursprungligen av poseidon84:

Bara första gången den måste aktiveras. förutom det så är det enbart när du ska uppgradera operativsystemet som en dator behövs.

Okej, tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 22:17

Det gick kanonbra att köpa och aktivera ipaden i butiken på Regent street.

1
Bevaka tråden