Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra ljud-ut

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag använder ofta hörlurar till min iMac, men då och då använder jag högtalarna, och då måste jag ta ut och sätta i hörlurssladden varje gång jag ska byta.

Finns det inget annat enklare sätt att i OSX ändra så jag slipper dra ut sladden och sätta i den på baksidan varje gång?

Tack för hjälpen!

kopplingen sitter i hårdvara. En liten metallkontakt som klickar till.
Alternativet är att skaffa ngn form av växel på skrivbordet där du antingen tar ljudet ut till externa högtalare eller till dina hörlurar

Se min schematiska skiss (gjord på 60s - ursäkta)

Det du behöver är den blå lådan....

Se till att du hittar en med en knapp på för lurar/högtalare - annars får du fortsätta koppla i och ur grejorna...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-14 13:19

Eller skaffa lurar med USBkontakt. Och ändra med programmet SoundSource som lägger sej i Menyraden.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-14 13:57

Det finns ett sätt, men kanske inte det du vill ha. Du kan använda optiska högtalare eller en optisk omvandlare (D/A omvandlare) - så är det iaf på min macpro. Kör alltid ljudet ut från datorn med optisk utgång, om jag vill använda hörlurar kan jag ha dom inkopplade hela tiden och bara välja mellan optisk utgång och analog utgång i inställningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-14 15:39

Man kan också skaffa ett litet USB ljudkort som man sätter lurarna i om man inte vill byta ut dom.

Håller man sen in alt när man klickar på den lilla högtalaren i menyraden så kan man välja ut/ingångar direkt utan att behöva gå in i inställningar eller installera speciella program.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-14 23:20
Ursprungligen av reinew:

Håller man sen in alt när man klickar på den lilla högtalaren i menyraden så kan man välja ut/ingångar direkt utan att behöva gå in i inställningar eller installera speciella program.

De var som f-n - Det blir månades tips för mig - gud så jä** smidigt! tack

1
Bevaka tråden