Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surrande högtalare med extern skärm inkopplad till Macbook.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag precis flyttat till ett lite större boende och tänkte lyxa till det och koppla in en extern skärm med hjälp av Mini-DVI - DVI adapter till min MacBook av 2007 års modell. Kabeln jag använder är en standard DVI-DVI kabel.

Jag har sedan mina monitorer (Yamaha HS-50) kopplade till hörlurs-jacket. Ljudet är helt fritt från störningar när jag inte har skärmen inkopplad, men så fort jag kopplar i den så blir det ett ganska högt och störande surrande i mina högtalare. Ljudet är där, på samma volym, oberoende vilken volym jag skickar från datorn.

Jag har testat det jag har tänkt mig kunna orsaka det, dvs att jag inte har kablarna korsade, alla komponenter kopplade till jordade uttag och högtalarna på behagligt avstånd från skärmen. Har även testat med Mini-DVI - VGA adapter, men surret var kvar. Har även kopplat datorn till min TV men då med DVI-HDMI kabel efter adaptern, och då är inte surret där.

Så, några förslag på vad som kan orsaka det?

Edit: Surret är bara där när jag har högtalarna inkopplade, men är helt tyst när jag använder hörlurar.
/Robert.

Senast redigerat 2010-10-23 23:23
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-25 19:23

Prova att vända en av stickpropparna som du har kopplat in i grenuttaget. Ibland kan det hjälpa med att fasen och nollan byter plats.

1
Bevaka tråden