Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte handla i AppStore.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ockelbo
  • 2010-09-24 09:18

Hej. Nu kommer mitt första inlägg efter registrering.

Jag har idag ramlat över ett ganska irriterande problem. Jag kan helt plötsligt inte ladda ner apps från AppStore. Varken de som är gratis eller de som kostar pengar. Fram tills idag har det fungerat hur bra som helst. När jag trycker på köp knappen i AppStore så går iphonen ut ur AppStore och sen händer det inget mer. Det är ju då lösenords rutan dyker upp annars.

Så jag hoppas att det finns någon vänlig
Själ som har en lösning på detta? Har sökt på Google men verkar inte som att någon annan haft detta problem? :/

Edit: jag har även en jailbreakad telefon om det nu kan ha någon betydelse.

Edit 2: kan också tillägga att det går hur bra som helst att uppdatera redan nerladdade apps.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-24 10:34

Du kommer inte till sidan där man ska godkänna de nya villkoren? Kan du ladda hem apps via iTunes?

  • Medlem
  • Ockelbo
  • 2010-09-24 11:26
Ursprungligen av -David-:

Du kommer inte till sidan där man ska godkänna de nya villkoren? Kan du ladda hem apps via iTunes?

Nej. Kommer inte till någon sida där jag får godkänna några villkor. Har inte provat att ladda ner via iTunes, ska prova det när jag kommer hem från jobbet. Men hade hoppats på en snabb lösning innan jag hinner hem

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-24 15:26
Ursprungligen av t0tto:

Nej. Kommer inte till någon sida där jag får godkänna några villkor. Har inte provat att ladda ner via iTunes, ska prova det när jag kommer hem från jobbet. Men hade hoppats på en snabb lösning innan jag hinner hem

Och provat att starta om iPhonen?

  • Medlem
  • Ockelbo
  • 2010-09-24 16:21
Ursprungligen av kenjon:

Och provat att starta om iPhonen?

Japp. De var det första jag provade. Men det gick iallafall att handla genom iTunes och sen synkronisera med phonen. Hade dock varit skoj om det gick
Direkt i AppStore.

Jag har samma problem, kan inte ens uppdatera min srplayapp. Kanske är en tillfällig bugg?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-24 11:17

Jag kan ladda ner, både gratis- och betalappar...men :

Jag får sedan ett par veckor tillbaka nästan alltid en ruta som poppar upp som säger "Kan inte köpa" och när man trycker bort den så fortsätter nerladdningen som inget hade hänt. Mycket märkligt.

Ursprungligen av zinned:

Jag kan ladda ner, både gratis- och betalappar...men :

Jag får sedan ett par veckor tillbaka nästan alltid en ruta som poppar upp som säger "Kan inte köpa" och när man trycker bort den så fortsätter nerladdningen som inget hade hänt. Mycket märkligt.

Händer mig lite hipp som happ också, dock bara över 3G av någon anledning.

Fick beskedet igår att mitt kreditkort inte godkändes?!
Blev skickad till sidan med betalningsuppgifter vid försök till köp - fyllde i allt rätt och blev direkt underkänd...

Idag funkar allt fullständigt felfritt ....

Vaf??

1
Bevaka tråden