Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny på iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2010-09-21 23:22

Undrar om jag kan dela bokmärken i Safari och iPhoto med min iPhone. Har skapat en egen inloggning för iPaden. Inte intresserad av MobileMe då det är för dyrt. Använder MacBook Pro

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-21 23:27

Bokmärken i Safari kan du välja att synca i iTunes.

Egen inloggning? Är det en egen användare på macen du menar ?
Varför?

Bokmärken i iPhoto?

Jag tycker också MobileNe är för dyrt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-09-21 23:48

Kan jag ha två olika synkningar på min nuvarande iTunes då? Nu har jag ju all musik plus appar till iPhonen på iTunes. Antog att jag behövde ett eget konto för att synka egna inställningar för iPaden via iTunes. Något som dock vore bra var att kunna peka ut ena kontots safaribokmärken, kalender och iPhotobibliotek för båda kontona.

Ursprungligen av dzhine:

Kan jag ha två olika synkningar på min nuvarande iTunes då? Nu har jag ju all musik plus appar till iPhonen på iTunes. Antog att jag behövde ett eget konto för att synka egna inställningar för iPaden via iTunes. Något som dock vore bra var att kunna peka ut ena kontots safaribokmärken, kalender och iPhotobibliotek för båda kontona.

Du kan i iTunes anpassa vad du vill synca till respektive enhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-26 12:14

Ett tips för er som tycker MobileMe är för dyrt är att köpa koden på eBay. Jag förlängde nyss ett år för 417:-. Det var 3:e året i rad som jag köpte kod via eBay...

Det kanske fortfarande är mycket men använder man funktioner som synkninga av bokmärken och anteckningar, find my iPhone/iPad, mail och kalender så börjar iaf MobileMe bli lite värt pengarna.
Sen har man ju 20GB på iDisk också. Men jag kör filerna vi Dropbox...

Det är hur som helst skönt att ha samma bokmärken på alla mina datorer (PC & Mac) och min iPhone och iPad. Och det utan att behöva synka mot datorn.
Jag kopplar nästan aldrig in mina i-enheter i datorn. Synkningen via kabel är det jag ogillar mest med Apples produkt. Känns så jäkla 90-tal att behöva koppla in enheten med kabel och sitta brevid bara för att skyffla filer som går minst lika bra att göra över WiFi eller 3G..

1
Bevaka tråden