Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program vi önskar till iPad

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-06 19:29

Tänkte vi kunde göra en tråd med program man saknar till sin iPad. Om inte annat så kan man tipsa ifall programet man söker redan finns.

För tillfället saknar jag Remote desktop för iPad. Nästan skamligt att Apple inte redan gjort det utan vi får dras med ett program i dålig upplosning och som inte fungerar i horizonelt läge!

Sedan skulle jag vilja ha ett verktyg där jag kan arbeta med aperature. Mest så att jag kan synca alla bilder och sedan på iPaden kunna sortera bilder, rotera osv för att när jag nästa gång syncar ipaden förs den infon över till datorn och man slipper göra allt det på datorn.

Det var det jag kom på idag. Fyll gärna på...

//T

Ursprungligen av atomlab:

Tänkte vi kunde göra en tråd med program man saknar till sin iPad. Om inte annat så kan man tipsa ifall programet man söker redan finns.

För tillfället saknar jag Remote desktop för iPad. Nästan skamligt att Apple inte redan gjort det utan vi får dras med ett program i dålig upplosning och som inte fungerar i horizonelt läge!

Sedan skulle jag vilja ha ett verktyg där jag kan arbeta med aperature. Mest så att jag kan synca alla bilder och sedan på iPaden kunna sortera bilder, rotera osv för att när jag nästa gång syncar ipaden förs den infon över till datorn och man slipper göra allt det på datorn.

Det var det jag kom på idag. Fyll gärna på...

//T

Logmein ignotion eller vad det heter ska ju tydligen vara kalasbra som jag förstår det... Varför ska Apple göra något som någon annan redan gjort bra?

https://secure.logmein.com/products/ignition/

Team viewer är gratis och mycket bra! (Kör jag som fjärrhjälp till morsans PC) Skönt att slippa åka dit varje gång det dyker upp en dialogruta..

//Stefan

Saknar en riktigt bra, macig kalender. Apple laggar KRAFTIGT där med sin kraftlösa tolkning.

"Informant" tycker jag är sådär.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-09-07 07:36

Spotify, (SVT Play)

Ursprungligen av dhanjel:

Spotify, (SVT Play)

Defintivt... Spotify ser verkligen förjävligt ut när man förstorar upp det.

Skulle gärna se en Yojimbo-app till iPad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 06:55
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Skulle gärna se en Yojimbo-app till iPad!

Står högt på min önskelista också.
Det är nog den app jag helst skulle vilja ha även på iPaden av de program jag har på min MBP.

iPad-versioner av SVT Play, TV4 Play, TeamViewer. Och tänk vad fräckt om någon av TomTom eller Navigon gjorde om sina navigationsprogram så att de funkar på både iPhone och iPad i fullskärm, utan att man behövde köpa programmet 2 ggr.

Ursprungligen av pmarriott:

iPad-versioner av SVT Play, TV4 Play, TeamViewer. Och tänk vad fräckt om någon av TomTom eller Navigon gjorde om sina navigationsprogram så att de funkar på både iPhone och iPad i fullskärm, utan att man behövde köpa programmet 2 ggr.

TeamViewer finns i iPad version.

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

TeamViewer finns i iPad version.

//Stefan

Finns det? Måste kolla. Det fanns inte när jag skaffade min iPad i alla fall.

Ursprungligen av pmarriott:

Finns det? Måste kolla. Det fanns inte när jag skaffade min iPad i alla fall.

Teamviewer är riktigt riktigt smidig på iPaden. Kanonnöjd!

Svensk TV tablå

Wallpapers Cityguides hade varit suveränt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 23:18

En remote till Logic Pro...

  • Oregistrerad
  • 2010-09-25 13:48

En app som gör att det går att läsa låneböcker från biblioteket! Det känns såå onödigt att köpa en läsplatta bara för det.

Spotify
Microsoft Word
Microsoft Excel
Microsoft Silverlight
OpenOffice
Adobe Photoshop (iPad edition?)
Adobe Indesign (iPad edition?)
Adobe Air och Flashplayer
FireFox
FirstClass
ClaroRead
Audacity
uTorent
FileZilla
Portrait Professional

Skype till iPad!

1
Bevaka tråden