Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-30 23:12
Ursprungligen av keptang:

Det är faktiskt så det funkar, sen att ett företag/organisation har ett standardpaket eller inte innebär ju inte att alla övriga tusentals kunder har samma standardpaket, eller? Just därför byggs allt enligt spec från kund vid ordertillfället.

Det är väldigt sant
Dessvärre så valde man att ta lägsta möjliga nivå av support, vilket gör det till ett mindre helsike att felanmäla trasiga saker hos dem. Inte Dell's fel, men skadeglädjen över hur dumma sådana beslut är finnes
Jag är glad att jag inte jobbar med den delen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-01 07:08

Microsoft puts down the Kin
Det gick inte så bra :>

På CNET kan man rösta om "MS största miss", tokroligt.

Friday Poll: Microsoft's biggest product misstep? | Crave - CNET

men de har ju missat Zune ???

Android... de är riktigt desperata efter att få en App-Store...

Citat:

"While Apple's App Store has helped developers generate over $1 billion in sales in just 24 months, Google's fledgeling Android marketplace doesn't yet enjoy the same flavor of broad e-commerce, leaving it comprised largely of freebees."

Citat:

"The large share of free applications in Google Android Market may be influenced by developers from only 9 countries being able to distribute paid applications in Google Android Market, and users from only 13 countries being able to download paid applications (out of the 46 countries where Google Android Market is available)," the report explains.

Läs om det hela på http://www.appleinsider.com/articles/10/07/05/android_struggling_to_mimic_iphones_pay_to_own_marketplace.html

Ursprungligen av Goflorp:

Android... de är riktigt desperata efter att få en App-Store...

Läs om det hela på AppleInsider | Android struggling to mimic iPhone's pay-to-own marketplace?

Patetiskt faktiskt att de inte har löst detta ännu. Jag har läst en del på Android Sverige | Swedroid för att hålla mig up-to-date på olika platfformar, och det mesta som släpps på "market" verkar vara skräp, eller ett skin till något som räknas som en "app".

Märkligt av Google att inte lyckas lösa detta bättre..

Hittar man inget annat kan man alltid fläska till med ett par bra Ballmercitat om man vill skratta lite:

Re: iPhone in 2007:

Citat:

There’s no chance that the iPhone is going to get any significant market share. No chance.

Re: Google in 2004 (alleged comment):

Citat:

“Google’s not a real company. It’s a house of cards.”

Re: social networking in 2004:

Citat:

“There’s a faddishness, a faddish nature about anything that basically appeals to younger people.”

"Scott Forstall joins Twitter" blev hos IDG's "Journalist" följande Scoop ! :

Mouhahahahahahaha!

(Egentliga nyheten var alltså att Scott skaffat sig ett Twitterkonto, ngt tämligen ovanligt för chefer på hans nivå i det amerikanska näringslivet)
http://www.macnn.com/articles/10/07/14/company.still.sidestepping.social.networking/

Ursprungligen av Goflorp:

"Scott Forstall joins Twitter" blev hos IDG's "Journalist" följande Scoop ! :

Mouhahahahahahaha!

IDG är vidriga när det gäller många av sina AB-liknande så kallade artiklar.

Grattis. Påminner mig återigen om varför jag undviker att besöka den sajten.

Jörgen Städje gör dock bra artiklar. Läser dem ibland. Var en riktigt bra om RC-loken för en tid sedan.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-17 17:28

Men alltså inte för att vara dum, men Android Market har ju piratkopierat material?! Hur seriöst är det?

Android.com - Market
Gå till Top Paid och sen Rom Buddy:

Use Rom Buddy to download Roms for all your favorite systems for use on popular emulator Apps like nesoid, gameboid, gensoid,and Mojo GBA,etc.Gameboy Advance and Color,Nintendo, Super Nintendo,Genesis,Game Gear, master system. Added MAME and Amiga and Capcom 2! Screenshots and ratings. Long press on menu button to search!

Olagligt så det förslår!

Kul jämför lite, bilden visar ett väderprogram på Android. Fan vad snyggt!
De kan verkligen designa saker så de ser aptitliga ut de där robotboysen...

Filmen är ett test av Weather HD på iPad...
YouTube - Weather HD - iPad App Review TV

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-17 20:40
Ursprungligen av Goflorp:

Kul jämför lite, bilden visar ett väderprogram på Android. Fan vad snyggt!
De kan verkligen designa saker så de ser aptitliga ut de där robotboysen...

Filmen är ett test av Weather HD på iPad...
YouTube - Weather HD - iPad App Review TV

Fast det där är flygplatsväder, helt i sin ordning, TAF = Terminal Aerodrome Forecast, finns även på LFV:
BRIEFING INFORMATION

Ursprungligen av Jetwash:

Fast det där är flygplatsväder, helt i sin ordning, TAF = Terminal Aerodrome Forecast, finns även på LFV:
BRIEFING INFORMATION

Jodå, jag kan läsa såväl TAF som METAR, inget problem.
men visa sånt för vanligt folk ? Huvaligen!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-17 20:51
Ursprungligen av Goflorp:

Jodå, jag kan läsa såväl TAF som METAR, inget problem.
men visa sånt för vanligt folk ? Huvaligen!

Ja nej det är sant, METAR kollar jag på ofta, bättre än SMHI. 22 grader och regn, galet.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-17 18:26

Jag har en ny programidé till Android, den heter Hemoroid och man använder kameran lite som augmented reality för att identifiera därnere...eeh

Ursprungligen av Jetwash:

Jag har en ny programidé till Android, den heter Hemoroid och man använder kameran lite som augmented reality för att identifiera därnere...eeh

Tror det finns ngn tjänst dr man kan fota sina leverfläckar och MMS:a dessa till ngn läkare som avsynar dem.

Eftersom allt följer en normalfördelningskurva så skulle det vara drömjobbet för NÅGON att sitta och blänga på hemorojder dagen i ända(!)

Låter ju nästan annars som ett jobb man kunde bli dömd till om man skall ha 200 timamrs samhälsstjänst

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-19 11:27

Det gick inte så bra som de hade hoppats:
Google lägger ned Nexus One - IDG.se

Iof kommer den finnas via partners, iaf ett tag till vad det verkar.

Det här har hamnat lite i skugga av "Antennagate"... synd för det är verkligen ngt som borde fram mera i ljuset. MS lägger ner "kin" fter ... tor det var 17 dagars försäljning.

Verizon returns unsold Kin phones, pulls online sales | Electronista

Verizon (mobiloperatör) skickar tillbaka alla Kin de har på hyllorna, MS hade tydligen tänkt att de skulle säljas!?
MS har investerat 250 Miljoner USD i skiten. Tänk om man hade en farsa som gått och köpt en sån ...

Hanvon facing pileup of e-reader stock due to iPad? | Electronista

En kinesfirma sitter med en halv miljon osålda eBookläsare....

Vid produktpresentationen slogs ett stort Äpple, av is, i bitar. ...

får mig tänka på det gamla uttrycket "Snacka går ju men..."

Microsoft ser til att "ge" sina anställda varsin lur med Win7mobiletjofräs i

samtidigt uppmanar man anställda att skriva egna applikationer för luren på sin fritid...

Så på den tid man INTE jobbar för Monkeyboy så skall man göra det - oavlönat.

Skall också bli intressant att se om det finns NÅN MS-anställd som har tillräckligt mycket stake för att säga "Nä, jag vill hellre ha kvar min söta iPhone".

Gissar att man kan få sparken för sånt här i USA, "illojalitet" eller ngt sånt.

Eftersom de är 90 000 anställda kommer de givetvis att sedan slå sig för bröstet och säga "we delivered 100 000 the first day! And we had 90 000 coders from day one!"

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-24 14:24
Ursprungligen av Goflorp:

Eftersom de är 90 000 anställda kommer de givetvis att sedan slå sig för bröstet och säga "we delivered 100 000 the first day! And we had 90 000 coders from day one!"

"And only 5 new jobs available"

Dell, som jag anser tillverkar sopor, har jag alltid ändå haft ett visst mått av respekt för.
De är apstora och tillverkar väl bra burk för nedlåsta kontorsburkar i stora organisationer.

Att såväl MS som Dell har tummen i rumpan på varann oh trivs med det, det kan jag tåla.

Men så får man höra att de sålde tusentals maskiner som de visst om var kass...
Att de stod på Intels mutlista...

Macpro: nyheter och tester för Macproffset Blog Archive Dell hemlighöll mutor från Intel

Då känner jag att nä, nu tappade de det sista unset av respekt från mig iaf..

Men, Apple kör ju INtel Only, hur mkt får de?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-25 19:50

Sen så om man köper en Dell skärm t.ex. så bidrar man till att motarbeta svenska uppfinnaren Håkan Lans:

"Håkan Lans drev i tio år (1985–1995) en process mot Hitachi angående intrång i hans patent av grafikkort. Man kom överens genom förlikning och det bidrog till att IBM tecknade ett licensavtal.

Dell, Hewlett-Packard och Compaq använde dock tekniken utan licens. Företagen stämdes 1997, men Lans förlorade detta mål på grund av att hans amerikanska advokater stämt företagen i fel namn."

Håkan Lans - Wikipedia

Apple däremot betalade licens.

Det här är ju tokroligt

HP säger rent ut att de aldrig kommer släppa en SmartPhone med Windows7 for Mobile hej och hå ...nånsin...

Onkel Fester skulle ju slita av sig håret om han hade nåt kvar

HP swears no Windows Phone 7 devices | Electronista

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-25 20:35

MS har missat nya smartphone tåget, det de är på nu är en dressin:

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-25 21:46

Forumet behöver definitivt en gilla-knapp

Ursprungligen av Drakfot:

Forumet behöver definitivt en gilla-knapp

Det finns, typ. Högst upp i varje tråd så finns det, bredvid "Nytt inlägg"-knappen, en knapp som det står "Digga" på. Dock bara för hela trådar och inte enskilda inlägg.

Fan, jag känner ingen direkt skadeglädje över den här katastrofen.
tycker bara det är sorgligt...

Däremot kan man ju hoppas på att det får återverkning på det bolag som levererat OS'et till den datorn där "skärmen var blå"

Blåskärm på oljeplattformen - IDG.se

Ibland när man ser life-support-grejer på sjukhus och annat sånt där "livsviktigt" (processövervakning) mm att det körs på Windows, så blir man nervös....

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-27 12:51
Ursprungligen av Goflorp:

Ibland när man ser life-support-grejer på sjukhus och annat sånt där "livsviktigt" (processövervakning) mm att det körs på Windows, så blir man nervös....

Vet precis vad du menar. Många EKG-system som är beroende av en viss plattform.

Ursprungligen av Goflorp:

Ibland när man ser life-support-grejer på sjukhus och annat sånt där "livsviktigt" (processövervakning) mm att det körs på Windows, så blir man nervös....

Hjärtbehandling avbröts av dator | Inrikes | SvD

Som tur var blev ingen skadad.

Det finns en anledning att marsrobotar kör vxWorks och liknande, vilka är byggda för sånt.

Bevaka tråden