Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Tre alltid så här värdelöst?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att byta mina företagsabonnemang från Telia till Tre, så jag försöker få tag i någon säljare, men nu har jag väntat i deras idiotiska telefonkö 35+5 minuter.

Har de fått tillfällig hjärnblödning eller är det alltid lika omöjligt att komma fram. Gissa i så fall hur mycket jag INTE kommer att bli kund där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-26 11:52

Min erfarenhet är att Tre är lika dåliga som dom andra... det är mer eller mindre satt i system att folk inte ska orka ta sig igenom telefonköer och uppta dyrbar personal.

Planen verkar vara att styra alla ärenden till hemsidan.

Riktigt risigt, håller jag med om, men testa att ringa telia eller telenor, brukar vara samma sak där.

Ursprungligen av snigel1:

Min erfarenhet är att Tre är lika dåliga som dom andra... det är mer eller mindre satt i system att folk inte ska orka ta sig igenom telefonköer och uppta dyrbar personal.

Planen verkar vara att styra alla ärenden till hemsidan.

Riktigt risigt, håller jag med om, men testa att ringa telia eller telenor, brukar vara samma sak där.

Jag har ringt Telia då och då i tamigfan 20 års tid och de ALDRIG varit så jävla slöa att de inte orkar lyfta på luren. Det är ingen särskild cred för Telia, utan något jag förväntar mig av alla företag jag vill anlita.

Så, om det alltid är såhär, hur gör man då när man verkligen behöver komma i kontakt med dem?

Om det är så svårt att bli kund hos dom, hur svårt blir det då inte att få tag på dom med problem eller klagomål...

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag har ringt Telia då och då i tamigfan 20 års tid och de ALDRIG varit så jävla slöa att de inte orkar lyfta på luren. Det är ingen särskild cred för Telia, utan något jag förväntar mig av alla företag jag vill anlita.

Så, om det alltid är såhär, hur gör man då när man verkligen behöver komma i kontakt med dem?

Har haft telia i mina år som 18 år, runt 3 år nu. Bytt bostad 3 gånger, köpt telefoner hit och dit, ringt ang. mobila/tv/bredbands problem. Har aldrig stått i kö i mer än 15 minuter. Då har jag ringt måååånga gånger.
Har många gånger hört talas om när kunder ringer och vill säga upp sina abonnemang hos telenor och tre där de bara blivit vidarekopplade till andra anställda då ingen vill ta tag i frågan. Hos telia dog samtalet 5 minuter så var mobil, bredband, tv uppsagt.

Ska pga. ekonomin byta till telenor. Får se hur det går för mig! Sparar 200kr i månaden på det abonnemanget jag har nu om jag byter till telenor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-26 22:25
Ursprungligen av wilhelmsson:

Har aldrig stått i kö i mer än 15 minuter. Då har jag ringt måååånga gånger.

Och det tycker du är bra?

Jag har haft mina köer hos telia den senaste tiden vid 3 samtal med dem och en sammanlagd väntetid på ungefär 1,5 timme. Har även upptäckt att antingen beror det på vilket nr man ringer (för dem har olika nummer till samma kundtjänst) eller om det är att när det är över 20 min väntetid så kan man knappa inte sitt nr så dem ringer upp. Har inte riktigt klurat ut vilket det är än.

Nästa abonnemang jag skaffar kommer nog bero på vilka väntetider dem har. Det är bara sätta sig och ringa till alla telefonbolag och testa vilka som har kortast.

Jag har märkt att det kan vara värt att ta det via en återförsäljare som oftast kan vara lite mer serviceinriktad. Finns gott om företag som bara sysslar med att ordna telefoni åt andra. Vi har Telenor och när vi vill något ringer vi till Nova Networks, så fixar de vad vi behöver. Kostar inte oss mer utan de får provision av Telenor.

"Don't call us, we'll call you."

är principen telebolagen jobbar efter.

Konstigt. Jag har aldrig köat till 3. Varken sälj eller kundservice. Har haft 3 i tre år nu.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-26 19:34

Med 3 på 3GS får jag "Nätverket förlorat" 10ggr om dagen, med Tele2 0ggr om dagen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-26 19:43

Även om det behövs en uppsyn på den generella servicenivån gällande telekombranschen är Telia faktiskt de som är minst dåliga i Sverige. Tre, Tele2 och övriga är bra på att sälja, men så fort det blir strul eller det ska sägas upp är det ingen som vill ta ansvar. I synnerhet när det gäller fasta tjänster som hemtelefoni.

Mina erfarenheter av 3 är att de är helt ok så länge man är inne i någon storstad/stad. Så fort du kommer ut på landet där 3G motagningen är mindre bra så är de helt totalt über värdelösa och inget jag skulle rekomendera till ett företag.

Jag gick från 3 till telia och ja... priset gick upp men telefonin fungerar bra. Något jag har märkt, som jag ser att andra har påtalat, är att det är i stort sett omöjligt att komma fram till Telia utan att behöva sitta 3 år i telefonkö.

När min bindningstid går ut så överväger jag starkt att kika på Tele2/Telenor som jag har bra erfarenheter av. Om inte annat så går det iaf att maila till dem om man inte har tid att sitta i telefonkö och ens ärende inte är akut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 17:58

Det var en rätt kul upplevelse jag hade med Tele2 för ett år sedan eller så... jag hade anledning att ringa deras kundtjänst några gånger och kom alltid fram inom någon minut. Sedan när jag skulle säga upp abonnemanget fick jag så klart ringa till en annan avdelning och där vänta i 20 minuter innan jag över huvud taget fick någon bekräftelse att jag faktiskt satt i "telefonkö". Det var något som strulade till sig med uppsägningen så jag var tvungen att ringa upp dem några gånger till. Samma visa varje gång: inte ett pip förrän efter 20 minuter.

Är det alltid så stort tryck på uppsägningsavdelningen eller använder de någon slags utråkningsstrategi och räknar med att de flesta faktiskt ger upp efter en kvart i en stendöd lur och intalar sig själva att tele2 kanske inte har ett så dumt abonnemang ändå. Lustigt är det dock.

Fast det klart, jag undrar hur uppsägningsavdelningen passar in i någon konstnadsfördelningsmodell. Det är kanske det Tele2 har insett: det gör den inte.

Edit: ohhh, mitt 666:e inlägg svor över Tele2:s uppsägningsavdelning... vad passande.

jag har tre mobil bredband o det stänger av sig själv varje dag det är lite irriterande. eller rättare sagt det stänger ner sig när det behagar sig typ. så får starta om modulen iallafall minst 2ggr om dagen det är masigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-21 22:39

Man kan maila Telias Kundtjänst också. Vad gäller tiden i telefonkö så brukar den ligga på mellan 3 och 20 min de gånger jag har ringt dem.

Ursprungligen av kenjon:

Man kan maila Telias Kundtjänst också. Vad gäller tiden i telefonkö så brukar den ligga på mellan 3 och 20 min de gånger jag har ringt dem.

Hur bär du dig åt då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-22 17:05
Ursprungligen av wrath_child:

Hur bär du dig åt då?

Kanske beror på vilken tid man ringer...?

hatar att man måste trycka på siffror för o komma dit man vill ibland med såna där kundtjänster

1
Bevaka tråden