Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Databaser i iPhonen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Lund
  • 2009-11-10 22:32

Hej.
Hittade inget bra ställe att lägga den här tråden - så om ngn moderater kan flytta den så tackar jag.

Jag satt och slökollade igenom min iPhones inställningar i väntan på annat.
Hittade under Inställningar/Safari/Databaser att m.lifehacker.com fanns där. detta är inte ngt som jag själv har lagt till eller som jag har hittat ngn annat som skrivit om på nätet.
Vill inte ta bort den om det är ngt som kanske ska vara där. men jag har svårt att tro att apple själva skulle använda sig av ngt som heter lifehacker.
Någon som vet?

Ursprungligen av thor:

Hittade inget bra ställe att lägga den här tråden - så om ngn moderater kan flytta den så tackar jag.

Tråden flyttad från iTunes-forumet (där den inte hörde hemma) - till "Program för iPhone" som kanske är en lite bättre placering.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 02:30

När du surfar på en modern HTML5-sida kan det exekveras Javascript som skapar en databas på egen hand.

Jag antar att du surfat på sajten m.lifehacker.com och därmed skaffat dig en liten databas där. Samma sak kan hända på din vanliga dator.

Om du inte känner att du har något viktigt data lagrat via sajten lifehacker.com så går det väl bra att radera databasen, tycker jag.

1
Bevaka tråden