Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Find my iPhone (Mobileme)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blivit av med min telefon och dum/lat som jag är hade jag inte registrerat den i mitt MobileMe-konto och kan därför inte söka var den befinner sig. Detta anges tydligt i applikationen.

Däremot framgår det inte att registrering krävs för Wipe-funktionen och en sådan begärdes därför omgående. Dock har det sedan dess stått att jag ska få ett mail så snart rensningen utförts men det har nu gått flera dagar.

Telefonen var som alltid påslagen när den försvann men gick till röstbrevlåda så snart jag upptäckte att den var borta. Wipe ska enligt uppgift utföras så snart telefonen ansluter till ett nätverk vilket borde innebära så snart den slås på.

Vidare - är detta knutet till telefonen (typ IMEI) eller till abonnemanget?

Till er som har iPhone och MobileMe-konto - registrera era telefoner!:(

Jag använder mobile me när jag förläggertelefonen, har en gång sett att den var kvar på mitt kontor och en annan gång hemma i huset på tyst läge, så då spelade jag remote ljudet och hittade den.

Kanske inte är avsett för min demens men är utmärkt då jag ser även om den är i bilen, garaget eller huset, så bra visar den.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-07 16:48

Vad synd, jag hade en kompis som råkade ut för samma sak

Tack, frågan kvarstår dock: Behöver telefonen vara registrerad för att wipe ska kunna genomföras?

Om nej så är den sannolikt stulen men om ja finns fortfarande en liten chans (om än mikroskopisk) att jag bara glömt var jag lagt den.

Bifogar en fil för att ingen ska misstänka att jag själv frågar i egenskap av sånt där kräk som inte kan skilja på mitt och ditt.

Jag använder MobileMe, smart om man tappar telefonen.

1
Bevaka tråden