Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkligt beteende

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte min 8 GB 3G iPhone på lanseringsdagen den 11. Efter att diverse inledande trassel retts ut (fel på inkodningen av Telia) har den funkat relativt bra. För några veckor sedan vägrade den ladda men jag lyckades efter diverse palavrar resetta och allt var frid och fröjd.

Efter uppdatering till 2.0.1 plus 2.0.2 funkade den fortfarande och med lite bättre batteritid. I går kväll när jag lyssnat några timmar på en ljudbok och satte jag den i vila för natten. I morse vägrade den starta. Helt död. Funkade inte mot USB i datorn. Verkade vara vid liv på något sätt vid laddning i vägg-uttaget men så fort jag drog ur USB för att sätta den i datorn igen slocknade iPhonen och verkade stendöd. Resettade igen inkopplad i vägguttaget och lät den vara kvar i 2 timmar. Nu äntligen kände iTunes igen den och återställning pågår för fullt. Vad i tusan är det som har hänt? laddade till nästan fullt innan vila i går kväll så någott har hänt under natten.

Den känns inte speciellt pålitlig och visst får man som relativt tidig köpare acceptera vissa buggar, apple är ju också relativt nya i telefonsektorn men stabiliteten hos produkte är oerhört långt från datorerna. Har varit Mac-användare sedan 1985 men kan inte komma ihåg något i närheten av detta beteende hos en Apple-produkt.

Några idéer någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 12:47

Jag tycker att det låter som den har dragit ur batteriet av någon anledning.
Helt tomt helt enkelt, det enda som krävs är att tex ljudboken ligger och tugar i bakgrunden, fast du inte ser eller hör det.

mao du kanske inte satte den i vila utan bara släckte skärmen

/Tangen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-21 13:41
Ursprungligen av kjelle:

Köpte min 8 GB 3G iPhone på lanseringsdagen den 11. Efter att diverse inledande trassel retts ut (fel på inkodningen av Telia) har den funkat relativt bra. För några veckor sedan vägrade den ladda men jag lyckades efter diverse palavrar resetta och allt var frid och fröjd.

Efter uppdatering till 2.0.1 plus 2.0.2 funkade den fortfarande och med lite bättre batteritid. I går kväll när jag lyssnat några timmar på en ljudbok och satte jag den i vila för natten. I morse vägrade den starta. Helt död. Funkade inte mot USB i datorn. Verkade vara vid liv på något sätt vid laddning i vägg-uttaget men så fort jag drog ur USB för att sätta den i datorn igen slocknade iPhonen och verkade stendöd. Resettade igen inkopplad i vägguttaget och lät den vara kvar i 2 timmar. Nu äntligen kände iTunes igen den och återställning pågår för fullt. Vad i tusan är det som har hänt? laddade till nästan fullt innan vila i går kväll så någott har hänt under natten.

Den känns inte speciellt pålitlig och visst får man som relativt tidig köpare acceptera vissa buggar, apple är ju också relativt nya i telefonsektorn men stabiliteten hos produkte är oerhört långt från datorerna. Har varit Mac-användare sedan 1985 men kan inte komma ihåg något i närheten av detta beteende hos en Apple-produkt.

Några idéer någon?

Min laddade ur totalt en natt. Hade den fulladdad när jag la' mej, på morgonen helt tom. Har bara hänt en gång....

Ursprungligen av kjelle:

Apple är ju också relativt nya i telefonsektorn men stabiliteten hos produkte är oerhört långt från datorerna. Har varit Mac-användare sedan 1985 men kan inte komma ihåg något i närheten av detta beteende hos en Apple-produkt.

Som du säger. Iphone känns som en av de mest.... Hur fan ska man uttrycka det... "ofullständiga" produkter som Apple spottat ur sig, och jag tror precis som du att det beror på att de är "rookies" i mobil-branchen. Jag tror det kommer ge sig om någon generationer "phones". Är det något Apple visat är det ju att de tar till sig av missarna med tidigare produkter och förbättrar.

Om du har rätt...hur kan det då komma sig att jag - och några till - har bra iPhone's? Har fabriken i Kina av misstag råkat tillverka några bra exemplar?

Ursprungligen av PeeMaN:

Som du säger. Iphone känns som en av de mest.... Hur fan ska man uttrycka det... "ofullständiga" produkter som Apple spottat ur sig, och jag tror precis som du att det beror på att de är "rookies" i mobil-branchen. Jag tror det kommer ge sig om någon generationer "phones". Är det något Apple visat är det ju att de tar till sig av missarna med tidigare produkter och förbättrar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-21 15:39
Ursprungligen av PeeMaN:

Som du säger. Iphone känns som en av de mest.... Hur fan ska man uttrycka det... "ofullständiga" produkter som Apple spottat ur sig, och jag tror precis som du att det beror på att de är "rookies" i mobil-branchen. Jag tror det kommer ge sig om någon generationer "phones". Är det något Apple visat är det ju att de tar till sig av missarna med tidigare produkter och förbättrar.

Måste bara fråga... Är du avundsjuk PeeMaN på oss som har en iPhone?
Jag har haft Ericsson, Nokia, Samsung och SonyEricsson och ingen av dessa har kommit i närheten av min iPhone som har gått klockrent sedan lanseringsdagen.

Kul att höra att det finns de som aldrig haft problem med sin phone. Jag har i många år förundrat mig över de som klagat på diverse fel med sina datorer eftersom jag aldrig haft några bekymmer själv därvidlag men det kanske är dags nu då.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-21 16:33
Ursprungligen av gunek:

Måste bara fråga... Är du avundsjuk PeeMaN på oss som har en iPhone?
Jag har haft Ericsson, Nokia, Samsung och SonyEricsson och ingen av dessa har kommit i närheten av min iPhone som har gått klockrent sedan lanseringsdagen.

Samma här. Min har gått klockrent sedan november i fjol. Inte ett problem med den och den ser fortfarande ut som ny trots att jag har den i fickan utan något fodral. Min lika gamla SE K750 jobbtelefon ser ut som fan själv och har ett antal olater för sig.

Skall man summera hittills så verkar det kanske vara ett antal buggar i mjukvaran då. Möjligen program som drar minne eller nåt. Ljudboken var det enda nya i min och det kan väl hända att det hade någon inverkan trots att jag både stannade den (med knappen på hörlurssladden) och "stängde" skärmen med knappen på ovansidan. Om jag nu inte i sömnen rört på mig och slagit på den förstås... men den borde ändå ha kunnat laddas i USB porten på datorn. Hur urdragen den nu ändå var. Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 16:55

Om den är helt sopren på batteri kan jag tänka mig att det tar ett par minuter via usb och få in tillräckligt med kräm för att den ska kicka igång.

USB levererar inte så mycket ström

1
Bevaka tråden