• Medlem
  • International user
  • 2008-07-19 21:46

Letade som en galning efter lösningen på det här via både 99.se och google. Gmail själva anser det är operatörens/internetleverantörens fel...iPhone SSL errors. Nu har det dock fungerat både hemma och via iPhonen innan....så det trodde jag inte på.

Försökte då konfigurera gmail på min PC här hemma. Den betedde sig på samma sätt dock.

Hittade sedermera en person som påstod att man var tvungen att sätta upp POP email via en vanlig klient först, inte IMAP då. Så iväg in på gmail inställningarna och enabla POP.(IMAP redan aktivt såklart). Då fick jag ett annat intressant fel,
My client isn't accepting my username and password

Efter att ha följt det som stod i den artikeln(speciellt då länken), så funkade det alldeles förträffligt. Dock så skapade jag även ett POP konto med Outlook Express efteråt, så vet inte om det behövdes också..(inte för att jag tror det..)

Kanske finns en alldeles logisk förklaring till varför detta hände. Jag kan alldeles för lite vad som hände när jag gjorde det som stod i senaste länken för att kunna dra några slutsatser....

Tänkte ändå att någon kanske kunde ha hjälp av detta.