Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Wifi

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 15:34

Har ett underligt problem med min iPhones wifi-access från min Airport Express.

Om jag låter AE'n distribuera IP-adresser (Alla enheter delar på en externa IP-adress) så fungerar det som det skall, men det är inte föredraget då jag behöver komma åt min dator när jag är hemifrån.

Om jag istället bryggar nätverket så att inkopplade enheter får externa IP-adresser så fungerar allt utom iPhonens uppkoppling (två macar & ett wii). Går jag in och kollar i dess inställningar så står det att den bara får en lokal IP-adress (och inte en vanlig 10.x.x.x heller). Mycket frustrerande.

Jag har inte nått min kvot av antalet samtida IP-adresser från min ISP (Comhem).

Jag har provat med både ren G-kompatibilitet, och en B/G.
Använder mig av 40 bitars WEP-kryptering för att hålla lösenordsskydded kompatibelt med Wii'n, och "Kanal" är inställt på automatisk.

Någon som har stött på detta problem och har lust att dela med sig av sin kunskap?

Ett annat problem med WI-Fi...

Jag har en iPhone 1.1.4 och har hela tiden haft problem med mitt Wi-Fi.
Så fort jag har Wi-Fi aktiverat så hänger sig iPhonen förr eller senare

.
Problemet fanns redan när jag fick den, då en kille använde ZiPhone.
I och med detta problem återställde jag telefonen och körde iLiberty+, men problemet kvarstår. så nu sitter jag med min iPhone utan Wi-Fi.. kan problemet lösas om jag återställer telefonen och kör iPhonen med PwnageTool istället?

jag antar att det är basebandet eller Bootloadern det är fel på?

Är det någon som vet eller i alla fall har en aning om vad jag ska göra så svara gärna..

1
Bevaka tråden