Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej byta wallpaper

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 01:26

Jag har inte haft några problem med detta tidigare men sen senast jag bytte wallpaper har jag inte kunnat byta igen. Jag har program som Customize och SMBPrefs men det fungerar inte att byta med något av dem. Jag har provat att ominstallera både Customize och SMBprefs, men det hjälper ej. Någon som vet hur man kan byta det? Genom SFTP kanske?

Edit: Kan nämna att jag har provat att byta wallpaper på det vanliga sättet genom Inställningar. Jag har även tagit bort bilden från mitt bildbibliotek utan att lyckas.

Har haft precis samma problem som dig!

Men jag lyckades fixa det genom att man går in på customize... scrollar ner till SMB Preferences, väl där så ser du alternativ så som:
Summerboard: stäng av eller sätt på.
Theme osv...
Men du ser också wallpaper, du kan fylla i Theme Wallpaper om du vill använda endast temats bakgrundsbild. och ända längs ned Wallpaper, då du använder din egna bakgrundsbild.

Hoppas att detta hjälpte!;)

Johnie

Edit: Vill lägga till att jag har fyllt i alla kategorier, utom Dim Wallpaper. Men det är ju en smaksak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:28

Ja! Sådär! Tack för hjälpen, nu fungerar det.

Ursprungligen av shiima:

Ja! Sådär! Tack för hjälpen, nu fungerar det.

Vad bra:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 00:08
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Vad bra:)

Upptäckte dock nu att jag bara kan byta bakgrundsbilden i menyn och inte den i lås upp-skärmen. Du råkar inte veta hur jag ska göra för att kunna byta bakgrundsbild där med?

Ursprungligen av shiima:

Upptäckte dock nu att jag bara kan byta bakgrundsbilden i menyn och inte den i lås upp-skärmen. Du råkar inte veta hur jag ska göra för att kunna byta bakgrundsbild där med?

Roligt att du nämner det. Har faktiskt samma problem just nu;) Jag kontaktar dig om jag hittar problemet.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-07-01 12:54

Samma problem!

Hej!

Hur fixade du det, när jag gjorde som det stod i den här tråden var det under "Advanced" i Customize där man kunde välja bakgrundsinställningar. Det står:
Wallpaper: OFF
Dim Wallpaper: OFF
Hide Icon Labels: OFF
Hide Dock Labels: OFF

Är det nån av dem jag ska ändra? Nån som vet?

Tack på förhand,
Putte

Jag har också detta problem, men inget fungerar för mig, har testat bokstavligt talat alla möjliga inställningar och kombinationer.. Det är för mig helt omöjligt att använda andra bakgrundsbilder än de jag laddar ner via Customize eller Installer till SummerBoard..

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-02 23:43

hej guys, ändra rättigheterna på lockdown.jpg (tror jag den heter) till 777. Den ligger i mediamappen

Ursprungligen av Sajmoon:

hej guys, ändra rättigheterna på lockdown.jpg (tror jag den heter) till 777. Den ligger i mediamappen

Jag tror att jag raderat denna bildfil innan ditt inlägg..:confused: Vad gör jag nu?

Jag raderade LockBackground.jpg via MobileFinder och jag kan nu ändra bakgrundsbilden för min Lockscreen.. Men problemet återstår fortfarande med den vanliga bakgrundsbilden i Springboard...:/

Jag har helt enkelt fått göra så här nu som en lösning på problemet: Jag fixar en bild på mobilen som jag vill ha som bakgrund (zoomar o flyttar runt den som ja vill ha den). Sen tar jag ett Screenshot på bilden och lägger den i "Wallpaper-mappen" i ett befintligt tema i Customize2-mappen på min iPhone via WinSCP o OpenSSH (bilden måste heta "Wallpaper1" för att detta ska funka.. Detta kan vara ett tips för er som inte får bukt me problemet..

1
Bevaka tråden