Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ice.net Funkar det till Mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om det är i rätt forum men jag är inne på att skaffa ett USB-modem för 3G över gamla NMT 450-nätet (nu övertaget av "ice.net")

Det blir en betydligt bättre täckning vilket är ett måste då det är ute i skärgården, där vanlig 3G inte funkar alls. Inte där jag bor i alla fall.

Har någon testat detta. Deras websida säger att USB-modemet endast fungerar med Windows eller Linux, men läser man pdf-bladet så står även OS X. Jag ringde dem för ett tag sen men fick inte riktigt klar information.

Vore smidigt, men trist om det inte går och man måste skicka tillbaks allt.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-05-27 16:24

Hittae denna blogpost, och det verkar ju fungera, men inte så smidigt som man skulle kunna önska.

Poducation Blog Archive # 070419 added the UTW line below /peteri Mobila modem II

Ursprungligen av Mattias L:

Hittae denna blogpost, och det verkar ju fungera, men inte så smidigt som man skulle kunna önska.

Poducation Blog Archive # 070419 added the UTW line below /peteri Mobila modem II

OK, tack. Verkade inte helt lätt att installera - jag är inte kunnig i terminalen. Sen fick han göra det varje gång också. Men det kanske var ett kommando som saknades i terminalen?

Kollade posten och fick nyss det här svaret:

Hej! Vi har faktiskt idag testat den nya Mac-drivrutinen för D-50 och den fungerar bra. Tidigare så har kunderna varit tvugna att installera om modemet efter varje omstart av dator. Detta är nu löst och vi arbetar för tillfället på att lägga upp drivrutin och manual för nerladdning på hemsidan. USB D-50 modemet har alltså alltid fungerat på Mac men nu är det mycket enklare att använda och installera. Vi har valt att ta bort stöd för Mac på hemsidan då drivrutinen tidigare inte hållit tillräckligt hög standard enligt oss. Med vänlig hälsning Janne S Kundcenter ice.net ice.net Tel: 0774-42 42 43 Epost: support.se@ice.net

Låter ju förhoppningsfullt.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-07-26 17:19

Någon som vet hur detta gått? Dom uppger ju att det ska funka i OS X i produktbeskrivningen. Finns det drivrutiner för OS X nu eller måste man in i terminalen och böka?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-07-26 23:34
Ursprungligen av Rasmus:

Någon som vet hur detta gått? Dom uppger ju att det ska funka i OS X i produktbeskrivningen. Finns det drivrutiner för OS X nu eller måste man in i terminalen och böka?

Jag citerar mig själv. Nu funkar det utan Terminal-hackande!
Ladda ner drivrutinerna för OS X på ice.net under Support-avdelningen.

Jag har använt ICE.net hela sommaren, nu med den nya drivrutinen är det så enkelt så frugan kan logga in. Dvs inget terminalhackande längre.
Ger strax under 1 MB räcker bra när man har semester

Jag tycker den passar bra in i stilen

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-26 21:58

Har ett NMT trådlöst modem som funkar prima med mac. Det var dessutom en utgående modell när vi skaffade det

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-09-16 12:15

Nu har det kommit en drivare för 10.7 som funkar, den funkar betydligt bättre än tidigare versioner också.

1
Bevaka tråden