Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datatrafikavtal?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-21 23:06

Har precis skaffat min iPhone, men är tyvärr bunden till tele2 sen tidigare vilket gör att jag inte kan skaffa edge, funderar på om man skall köra på gprs-avtalet med tele2 eller ej. Men det jag undrar över här är:

Har ni ett datatrafikavtal till er iPhone och isåfall med vilken operatör?

Skriv gärna era erfarenheter i tråden.

  • Medlem
  • 2008-02-21 23:13

telia, fina fisken. Homerun ingår.

Jag kör Telia med 199-avtalet för trafik.
Funkar fint. Senaste 6 veckorna har jag tagit emot 199MB och har 26MB utgående. Det är till och med så att jag kör edge även när jag är hemma istället för wlan för oftast räcker edge till.

Ursprungligen av petterf:

Jag kör Telia med 199-avtalet för trafik.
Funkar fint. Senaste 6 veckorna har jag tagit emot 199MB och har 26MB utgående. Det är till och med så att jag kör edge även när jag är hemma istället för wlan för oftast räcker edge till.

Och ingen har lagt sig i VAD du skickar eller så? Eller HUR du skickar?

Låter bra!

Tänker skaffa Telias 199-avtal. Väntar på min portering från "3" som skall träda i kraft 04:00 den 27 februari... Min flickvän hade Teila så hon kan använda sin som telefon medans jag får vänta... Har i alla fall provat att min telefon funkar med hennes SIM.

Nu surfar jag lite med den hemma för att testa, men jag undrar lite hur snabbt EDGE är i praktiken med Telia? Är det som ett 56-modem, ISDN, 0.5Mbit bredband eller ännu snabbare?

Det här blir nog rätt bra (peppar peppar...)

Telia till vänner
69:- i månaden i fast
Gratis till Fruns mobil
Endast öppningsavgift till ngt annat fast nr (69öre)
199:-/mån, för "fri surf"
Ringer fasta nätet för 69 öre, SMS för 69 öre
EDGE kommer upp till 40kbit, det duger för Väderkoll och mail och lite småsurf
Wifi genom Homerun är gratis och Surfspots finns på en jädra massa ställen;

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/internet/tjanster/surfzon/surfzoner.page

Vidare GER de mig en billig SE W200 kontantkortstelefon och jag betalar 95:- för en "Pensionärstelefon" från DORO - den blir en gåva till min gamle Far
(Är den operatörslåst så gör det inget, han har Telia idag...)

W200:an blir en bra reservlur att ha i familjen om ngt pajjar.
Porterar numret från Tele2, så jag har kvar mitt gamla inarbetade.

det ringde just en tjej och ville köpa min gamla lur...såld!

En halv flaska vin i magen...iPhonen kommer till Lördag.

Livet är gött! Gött mos!

Ursprungligen av Goflorp:

EDGE kommer upp till 40kbit, det duger för Väderkoll och mail och lite småsurf
Wifi genom Homerun är gratis och Surfspots finns på en jädra massa ställen;

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/internet/tjanster/surfzon/surfzoner.page

Tack för länken! Många bra ställen här i GBG och sen finns det ju gratis WiFi på massor med caféer och andra ställen.

Hej vänner!

Jag kör med Telias 99:- "ring för allt" + 199:- fastpris-datapaket. Funkar hur fint som helst till att småsurfa lite med, men man får räkna med att vänta lite grann på vissa sidor som är rätt tunga. Men hellre det än att inte kunna surfa alls!

Men 40kbit som nån nämnt ovan är för lite, när jag testat så har det hamnat på allt mellan 120-200kbit/sekund. Vilket då om man räknar lite snabbt är 15-25kbyte/sekund som är typ 4-5 ggr snabbare än vad jag kom upp i med 56.6 modem förr i tiden. Helt ok!

Men det drar rätt mycket ström ändå tycker jag, det är nog surfning via Edge som drar mest, särskilt om man kombinerar det med Youtube. Där verkar det för övrigt som att den känner av att det är Edge och vilken hastighet man har, för den skalar ner kvalitén avsevärt bara för att korta ner laddtiderna verkar det som. Jag hade hellre väntat lite till för att få bättre kvalitét, för som det är nu så är det ibland inte sebart tycker jag.
Men hemma med WiFi sitter jag hellre med YouTube på iPhonen än vid datorn, där äger det!

Lite OT där men det var nån som frågade så då svarade jag!

Ha det!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-18 20:58

Ingen som använder tele2s GPRS-avtal och kan berätta lite om vilka tjänster som fungerar okej med det? Tänker mest på googlemaps exempelvis, blir det för slött?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-25 18:06

Gick in i en Teliabutik idag och beställde FastPris (199:-). Därefter kom ett sms med homerun-koderna, och säkert även hem till brevlådan också.

Men plötsligt kan inte telefonen komma åt EDGE!!
"Could not activate EDGE: You are not subscribed to EDGE" poppar det upp när jag försöker ansluta (Safari, Maps eller whatever).

Nån som har råd att ge?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-25 22:13
Ursprungligen av mirydh:

Gick in i en Teliabutik idag och beställde FastPris (199:-). Därefter kom ett sms med homerun-koderna, och säkert även hem till brevlådan också.

Men plötsligt kan inte telefonen komma åt EDGE!!
"Could not activate EDGE: You are not subscribed to EDGE" poppar det upp när jag försöker ansluta (Safari, Maps eller whatever).

Nån som har råd att ge?

Beställde också SurfPort fastpris idag och de sa att de hade precis, idag fått in nya priser. Så hon gick in på kontoret och hämtade en ny prislista där det kostade 99 kronor istället för 199.
Hon kopierade den till mig och det står "gäller fr.o.m. 25 mars 2008.
Är det samma tjänst eller... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-25 23:53
Ursprungligen av Durkslag:

Beställde också SurfPort fastpris idag och de sa att de hade precis, idag fått in nya priser. Så hon gick in på kontoret och hämtade en ny prislista där det kostade 99 kronor istället för 199.
Hon kopierade den till mig och det står "gäller fr.o.m. 25 mars 2008.
Är det samma tjänst eller... ?

Nej, det är nog två olika tjänster!
- SurfPort Fastpris
- Fastpris (inkluderar Telias surfzoner)
http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?channelId=&OID=1238058499&tabId=

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 00:38
Ursprungligen av mirydh:

Nej, det är nog två olika tjänster!
- SurfPort Fastpris
- Fastpris (inkluderar Telias surfzoner)
http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?channelId=&OID=1238058499&tabId=

Ahh, ok... tack.
Då får man dra in i imorgon igen och försöka säga upp skiten
Frågade om det var obegränsad surfning och de sa att det var det. Usch!

1
Bevaka tråden