Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sms/ringa fungerar ej med comviq hjälp!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-09 13:03

Hej, jag skaffade nyss en iPhone med fireware 1.1.2 och fick med ett steahltsim.
När jag klippt kortet och fått in det i telefonen så står det Comviqtele2 och den hittar full teckning men när jag klickar på sms ikonen kommer det bara upp en vit ruta och tar mig automatiskt tillbaka till menyn. Samma sak om jag klickar på "Telefon" knappen på menyn. hur ska jag göra för att få detta att funka ?
Behöver hjälp snabbt.
MVH Robin

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-10 10:59

Hejsan!

Jag har precis samma problem, behöver verkligen hjälp! Jag använde kingsim. Om någon kan hjälpa mig skulle det vara jättesnällt!

Hej hade samma problem löste det idag!
Om du har iworld installerat och har det på desken på din iphone så är det bara att trycka på den och uppdatera så funakr det perfekt!

mvh patrik

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-11 12:36

Om ni hade sökt runt lite på forumet här på 99.se hade ni sett att detta har tagits upp åtskilliga gånger i diverse trådar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-13 21:29

Jag stoppade in mitt steahltsim 3 gånger o till slut så fungerar det. Nu funkar telefon helt felfritt

"Occhino" Jag är så trött på alla människor som skriver sådär. Vem vill sitta o leta i ett forum en timme för att hitta ett svar då det går mycket fortare att skriva en ny tråd som alla ser direkt!

Måste man ha wifi uppkoppling när man går in på iworld ? är det där man ska välja sverige ?

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-01-18 03:00

Vilket bra forum vi hade haft om alla gjorde nya trådar för allting. För oss som hänger här varje dag så är söka-först-fråga-sen ett vinnande koncept

Kul att det löste sig iaf.

1
Bevaka tråden