Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 snart ute!?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-12-06 17:15

Enligt rykten från Frankrike är en ny mjukvaruversion för vår kära iPhone på gång, med andra ord 1.1.3.

Läs mer http://www.idg.se/2.1085/1.135193

Det kan säkert stämma, hoppas på lagringsmöjligheter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-06 17:31

Frågan är då hur detta kommer påverka mig som kanske kommer köpa en iPhone i slutet av månaden.
Någon som vet hur långt tid det tog tills det i princip bara var 1.1.2:or som såldes? Hade tänkt använda Turbo Sim så det kanske fungerar med den nya versionen, men det är ingen risk jag är villig att ta.
Hur fungerar Turbo Sim? Utnyttjar det en firmware eller baseband bugg? Eller ingen alls?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-06 19:49

Stämmer detta så blir jag överlycklig! P.g.a att detta kanske kommer göra att hackarna kommer kunna låsa upp 1.1.2!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 20:01

turboSIM

...och då blir kanske TurboSIM onödigt. Glad när jag läste denna nyhet på macrumors.com att jag inte beställde någon TurboSIM och slängde ut mssa pengar på det. Nu är det bara hoppas att 1.1.3 ger DevTeam det dom behöver fr att öppna upp.

Micke

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-06 20:36

Men får man en 1.1.3 är man ändå utan mjukvaraupplåsning eftersom dom behöver ett nyare så kallat secpack för att kunna hacka basebandet. Frågan man ställer sig då är om apple gjort något åt Turbo Sim luckan i den nya uppdateringen eller om dom låter den vara.

Har man en 1.1.2 och dom lyckas utnyttja den nya programvaran för att låsa upp är det ju perfekt, men om man har otur kan man kanske sitta med en applebrevpress eftersom det kan vara så illa att den nya programvaran inte ens går att jailbreaka.

Hoppas det blir en fix för fel-album-art-på-skivan-buggen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 21:49

Skivomslag

vad är det för fel, det har jag inte hört förut. Är det inte så bara att du inte fixa ordnig ordetligt i Itunes innan du importrar det till Iphonen?

Michael

Ursprungligen av mikced:

vad är det för fel, det har jag inte hört förut. Är det inte så bara att du inte fixa ordnig ordetligt i Itunes innan du importrar det till Iphonen?

Vad jag har googlat fram är det många som har problem med att ett visst album har fel artwork. Det ska gälla såväl iTouch/iPhone, samt iPod Classic.

Jag, och andra, har då återställt iPoden och det har hjälpt ett tag, men snart blir det fel igen. Allt är rätt i iTunes.

Tillägg: Jag har alltså iPod touch, inte iPhone. Antog att det är precis samma mjukvara vad gäller musiken, men om någon moderator tycker att mitt inlägg är offtopic går det bra att hiva.

Har också problem med att en del låtar som inte har albumart visar från nån annan låt istället. Men trodde det blivit nåt fel vid importen. Visste inte att det var rätt i iTunes. Jag har en iPhone.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2007-12-07 17:05

Hmmm, aldrig haft det problemet, men jag har iofs bara ca 30 album...

  • Medlem
  • Märsta
  • 2007-12-09 23:05

jag har också iphone med itunes å fixar mina albumart, allt funkar bra som bara den..
klickar i "art work" samt "gapless album" och sen kollar ja bara så "album" heter lika dant, så blir de som en skiva för just den album art

som vanligt! tog inte lång tid att byta ämne.

Ursprungligen av t.johansson:

som vanligt! tog inte lång tid att byta ämne.

Vaddå? Efterlängtade buggfixar är väl giltiga samtalsämnen i en sådan här ryktestråd?

Om mitt iTouch-inlägg gav tråden en konstig rikting; ber om ursäkt Moderator får gärna redigera och ställa tillrätta.

så om vi som sitter med en iphone 1.1.2. har otur så kan alltså den nya 1.1.3. uppdateringen inte hjälpa oss att fullt ut låsa upp telefonen??

Av vilka anledningar skulle dom uppdatera bootloader?

Någon som hört nåt om den nya 1.1.3? om den har släppts eller om det är på g? hörde nämligen att den skulle ha kommit nu i helgen redan

Ursprungligen av David Carlsson:

Någon som hört nåt om den nya 1.1.3? om den har släppts eller om det är på g? hörde nämligen att den skulle ha kommit nu i helgen redan

Jöpp läst om det också....men that's it. Tror vi får leva i ovisshet. Alla artiklar hänvisar till franska Cnet's story om det.

Rykten - ja.
Officiellt släppt uppgradering - nej.

är alla 1.1.2 bootloader 4.6?

Måste veta... köper en iPhone imon.

Mvh Rasmus

Ursprungligen av rasmus284:

är alla 1.1.2 bootloader 4.6?

Måste veta... köper en iPhone imon.

Mvh Rasmus

Japp dom som är 1.1.2 från början (dvs inte uppgraderade från tidigare versioner) har bootloader 4.6

Så köper den imorgon i en affär så blir det 4.6

Tack..

1
Bevaka tråden