Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Operatören Tre med iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-10-12 00:17

Finns det något sätt som man kan köra Iphone med Tre. Jag är ritkigt sugen på en Iphone men jag måste ha Tre, finns det något sätt att lösa det? Kan man typ kopiera sim-kortet men göra om det så att det bara använder 2g? För jag kan inte tänka mig att tre skickar ut ett gsm kort när de ite har ett eget nät för det.

Nope, funkar inte.

Det finns massvis med inlægg om tre och iPhone.
Søk vettja.

Tre har inte ett eget 2G nät vilket iPhone kräver så det är kört hur du än försöker

Finns en sorts lösning, men verkar krånglig:

http://www.99.se/1368719-post256.html

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-12 21:22

Det där är ju mer bara i teorin, alltså att det "borde" gå. Jag tror att KI fortfarande behövs.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-16 18:41

Ser ut som detta sim ska fungera till ett "Tre"-sim:

http://cgi.ebay.com/NEXT-SIM-2-Unlock-iPhone-US-OOB-1-1-2-at-Turbo-Speed_W0QQitemZ180195995680QQihZ008QQcategoryZ43312QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Någon sa tidigare att operatören måste ha eget 2G-nät, vilket inte Tre har, så det kanske inte fungerar ändå...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-12 19:33

Jävligt irriterade att man sitter i denna sits..

Ursprungligen av gurrizz:

Jävligt irriterade att man sitter i denna sits..

Jag blev tvungen att säga upp mitt Tre abonnemang i förtid och skaffa Telia istället, surt men sånt är livet.

  • Medlem
  • 2008-02-14 20:23

Gjorde exakt samma, men jag är nöjd med halebop.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-10 10:35

Har från företaget betalat från Tre så byta för mig är en omöjlighet. Kan någon bekräfta att ett "Next-Sim 2" fungerar. Det går bara på 9 dollar visserligen, men att köpa en Iphone går på 650$. Känns inte som dagens att köpa en sån och inte få den fungera.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-12 23:52

Inte det svar du vill ha, eftersom jag inte kan bekräfta huruvida Next-Sim fungerar. Men jag kikade lite på Tradera förut och det verkar ju inte som att iPhone är sådär jättesvårsåld. Dvs. om det inte fungerar borde du kunna få igen (iaf det mesta av) pengarna.

1
Bevaka tråden