Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmproblem

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2007-03-03 08:58

Hej!
Jag har en iMac G5. Köpt våren -05.
Efter att ha uppdaterat bl.a vilolampan mm som stod i "programuppdatering" så har jag
fått problem när datorn startas och skärmbilden kommer upp. Det ligger svarta fält,
"prickar i rader", ikoner som delar sig och liksom flyter ut på skärmen. När jag klickar
te.x på mail i dockraden så kan mailbilden bli dubbel och frysa fast i några sekunder
innan det stabiliseras och funkar. Överhuvudtaget känns skärmbilden instabil. Det som
hjälper är att starta om datorn och då ser allt normalt ut men nu har jag börjat göra TVÅ omstarter för att det ska funka!
Är det någon som har varit med om samma sak? Det känns som om det här började när
jag uppdaterade bl.a då vilolampan men jag vet inte om det har något samband?
Vad ska jag göra eller rättare sagt, var ska jag gå in och kolla någonstans? Är verkligen
novis när det gäller att leta fel, rädd att det förvärras om jag "petar" på fel ställe..!
Har någon ett råd att ge mig vore jag mycket tacksam för annars måste jag bege mig
55 mil till Macademic i Uppsala där datorn är köpt..... Samtidigt tror jag inte att det är
något mekaniskt fel. Mvh Isas.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2007-03-19 23:05

Till er som kanske råkar ut för samma fel - jag fick skicka in datorn för rep. och det var
"logikkortet" som var felande och jag fick det utbytt på en förlängd garanti.
Isas

1
Bevaka tråden