Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig iPod? (eller går det fixa?)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag köpte en iPod Shuffle för några dagar sen och allt funkade perfekt tills jag skulle köra över massa låtar via iTunes, när det hade gått kanske 50% av överföringen så krashar min dator (förmodligen för att jag gjorde massa annat samtidigt). Men sen när jag startade upp datorn igen och kopplar in och ut iPoden i rätt USB uttag så börjar den orangea lampan blinka oavbrutet. Nu när jag går in i den här datorn så står istället Flyttbar disk och inte iPod och det kommer upp en sak nere i högerhörnet på skärmen som står "Säker borttagning av maskinvara", om man öppnar upp där står det Apple iPod USB Device som man bara kan stoppa så försvinner Flyttbar disk helt, men det hjälper ju inte riktigt mitt problem..

Jag har även installerat alla nya iPod programen och uppdaterat men när jag går in i iPod Updater så vill den inte ens hitta den längre för det står Initialiserar... men mer händer det inte.

Så nu undrar jag om någon har haft samma fel och vet hur man ska fixa detta eller om det kan vara så att den har gått sönder och måste skickas in på garanti?

Tack på förhand
niko

  • Oregistrerad
  • 2006-08-10 01:32

- Har du senaste ipod updater? dvs inte bara installerat den som kom med på CDn..
. prova att formatera ipoden o sen köra ipod updater igen.

- Om den fastnar på initialiserar, låt den hålla på ett tag. Det händer att den fastnar där rätt ofta, men låter man den fortsätta(utan att du avbryter den) så löser det sig ibland självt.

1
Bevaka tråden