Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod Nano 4GB, 280:-

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag har en kompis som nyss kommit hem ifrån en semester i Kina! Med sig hem hadde han ett gäng med helt nya iPod Nanos som han köpt för ca 280:- styck!

Vad jag inte förstår är hur dom kan vara så äckligt billiga! Man känner ju sig lite lätt blåst när man fått reda på att man kunde ha köpt ca 10 st till priset av en (bortsett från att resan till Kina kostar lite också)

Nu ska min kompis bara köpa till apple care protection plan till den iPod han ska använda! Sammanlagt så lägger han ut mindre än en tusenlapp för något som jag själv har slängt iväg 3000:- på!

Det kan bara inte stämma. Helt omöjligt att 4Gb kostar 280kr i Kina.

  • Medlem
  • 2006-03-21 17:09

kan varit stulna..

Jag tycker själv att det var konstigt, men jag vet att han inte ljög! Dessutom så prutade han ner dom till 280:-!

läste någonstans om en hel last med nanos som hade blivit stulna i kina. det var nått stort amerikanskt företag (kommer inte ihåg vilket) som hade beställt en till varje anställd i julklapp. de skulle visst vara ingraverade med typ "merry christmas from .......företagets namn".

hur som helst så är det omöjligt att han köpt ipod nanons för 280 kr / st om de inte var stulna. nanon ligger väl kanske 30 % billigare i kina, inte mer.

  • Medlem
  • 2006-03-21 21:53
Ursprungligen av brunokarlsson:

läste någonstans om en hel last med nanos som hade blivit stulna i kina. det var nått stort amerikanskt företag (kommer inte ihåg vilket) som hade beställt en till varje anställd i julklapp. de skulle visst vara ingraverade med typ "merry christmas from .......företagets namn".

hur som helst så är det omöjligt att han köpt ipod nanons för 280 kr / st om de inte var stulna. nanon ligger väl kanske 30 % billigare i kina, inte mer.

Nej det var shuffles som var stulna, de skulle till Adobe. det stod "Adobe 2005: Thanks for a Record Year!" på dom

Gå in på (naturligtvis) http://www.apple.com/support/ipod/
och Support Coverage nere th.
Om dom är stulna tycker man det borde indikeras där på nåt vis

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-22 00:04

Måste hålla med alla andra.

En polare köpte en Nano i Hong Kong för några dagar sedan. Var ca. 700:- billigare än här.
280:-/st är helt orealistiskt om de inte är stulna.

well IMC land ingen garanti endå

Han sa att han köpte dom i ett stort "seriöst" varuhus! Jag får nog dubbelkolla med min kompis....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 10:35

BULLSHIT!

Jag var i kina förra året. även med en massa prut så kom man inte under de svenska priserna med MAX 30%

OM de verkligen fungerar så är de antagligen stulna (men det är för billigt än då) eller så snackar din polare en massa skit

Ursprungligen av xtrem:

BULLSHIT!

Jag var i kina förra året. även med en massa prut så kom man inte under de svenska priserna med MAX 30%

OM de verkligen fungerar så är de antagligen stulna (men det är för billigt än då) eller så snackar din polare en massa skit

Jag tror polaren snackar skit. Om inte så är det stulet eller kopior.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-23 21:49

nä 280 verkar lite för lite

280 dollar menade han säkert

(Vilket blir ett svenskt pris på ca 2150 spänn)

Jag måste någ tror på dom andra det är omöljigt att dom hade kostat 280 svenska kronor.Det måste vart nån piratkopia eller inte ens det.Jag tror att han som han köpte dom av hade stuligt dom och sålde dom så billigt för att bli av med dom.

Kanske väcker en vilande tråd igång, men tyckte att informationen kunde passa här.
Läste nyss på 99mac.se om nya piratkopierade iPod Nanons med video och hela ramsan.
99mac.se
Företagets som säljer den

  • Medlem
  • 2006-08-04 13:17

Va precis i Kina o köpte själv med en ipod nano hem för 200kr efter en del prutning.. Självklart ä det ingen riktig ipod utan en fake som fungerar riktigt dåligt.. Tog tid att få igång den, den stänger av sig själv ibland, 70% av låtarna man lägger in måste man lägg in en gång till för att dom ska funka.. Speciellt ljudet ä värdelöst..

Så ni som köpt en riktigt ipod behöver inte precis känna att ni gjort en dålig investering För detta är ingen ipod..

Men vad hade din kompis gjort med sin, ngt speciellt som fick den att fungera bätte? apple care protection plan ?

1
Bevaka tråden