Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andra fjärrkontroller till iPod Universal Dock?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-01-11 16:54

Tjo, är det någon som lyckas köra med sin TV- Video- eller Stereofjärrkontroll till den nya iPod Universal Dock?

Jag har hört på omvägar att det ska fungera men har inte lyckats få det att fungera själv. Jag har själv en BEO fjärr som jag har hört ska gå att programmera på något sätt och få den att fungera till dockan.

Någon som vet hur man gör och är sugen på att förklara?

Beror väl på hur du "lär upp" din fjärr. De flesta universalfjärrar måste man antingen slå in en speciell kod för (som det säkert inte finns någon till Apple-fjärren) eller lära den koden genom att hålla den andra mitt emot. Om man ska lyckas med detta måste man ju ha/känna någon som har Apple-fjärren och lära den på det sättet. Detta kan ju vara lite svårt om man inte känner någon.
Själv har jag dock en Philips Pronto som ju går att koppla till datorn. Då kan man ladda ner koderna för IR-signalerna från nätet och ladda in på det sättet. Hittade en sida som påstod sig ha de nya Apple-fjäär koderna. Då jag inte vet ur tillåtet detta är så postar jag ingen länk. Men det är nog bara att söka.
Ska själv köpa dockan när jag får råd. Kommer att pröva då och kan i så fall åtekomma med resultat. Men det borde funka finfint. har gjort liknande saker till andra apparater.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-11 18:33
Ursprungligen av TheGun:

Tjo, är det någon som lyckas köra med sin TV- Video- eller Stereofjärrkontroll till den nya iPod Universal Dock?

Jag har hört på omvägar att det ska fungera men har inte lyckats få det att fungera själv. Jag har själv en BEO fjärr som jag har hört ska gå att programmera på något sätt och få den att fungera till dockan.

Någon som vet hur man gör och är sugen på att förklara?

Om du skall göra det själv, så är det ingen lätt uppgift!

Men kolla in på http://www.geocities.com/beopc/ipod.htm så kan du se en lösning för just din B&O fjärr. Finns även i en version med Universal Dock (se http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5848335435&rd=1&sspagename=STRK%3AMEUS%3AIT&rd=1 )

Om du är intresserad så PMa mig.

1
Bevaka tråden