Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.5 Ghz till MacWorld!?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat ur spymac.com:

1.5GHz Power Macs

The Inquirer takes a stab at Macworld rumors, predicting new Power Macs with speeds up to 1.5GHz.

"Rumour has it that Motorola has actually started to get better yields of the next 74xx chip, and that in terms of clock speed it scales beyond expectations. Apparently enough to allow the introduction of a 1.5 GHz part, a nice 50% clock-speed increase--although it is unclear whether we might see it in a dual- or single-processor configuration."

Ja... om det ändå vore så väl... Själv slutade jag tro på Spymac när det visade sig att ipad var en bluff. Jag spyr så fort jag hör namnet SPY-mac! Jädrans fejkare! Blä!

Om det stämmer så är det super bra. Synd bara att dom då kommer att kosta!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-06 17:50

Tror inte på mer än 1,3 ghz... Risken finns för att det blri 1,2 ghz...

Eller så överraskar Jobs oss med att påtala att de hårdsatsar på G3or...

Vi ska nog räkna med nya iMacar - hur skulle annars Macoteket kunna ha kampanj på billigaste modellen och ligga ca: 3.800 kronor lägre än AppleStore - så var det igår. För mig så är detta ett *bevis* på att nya modeller är på intågande.

- Olle

  • Oregistrerad
  • 2002-07-07 10:54

Har inte Macoteket kommit över något konkurslager? Även på iPod ligger de 25% under ALLA andra.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-07 14:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Vi ska nog räkna med nya iMacar

Självklart kommer uppgraderingar! Frågan är väl bara hur de kommer uppgradera!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Vi ska nog räkna med nya iMacar

Självklart kommer uppgraderingar! Frågan är väl bara hur de kommer uppgradera!

19" TFT?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-07 15:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Slave:
19" TFT?

Det kan jag inte tänka mig. Hur dyr skulle den inte bli isåfall??? TFT priserna har ju ökat sedan iMacen släpptes....

Har hyffsat svårt att tänka mig att det kommer nya iMacar då det ligger drösvis på hyllorna på grund av att manufaktureringen kom igång så sent. Har svårt att tänka mig vilka summor som skulle förloras ifall de tog det beslutet.

Både PowerMacen och iMacen kommer uppdateras, PowerBookarna och iBookarna är redan up to date.

Mer eller mindre i alla fall.

En 19" skärm skulle nog sälja bra, det har länge fattats ett val för dem som tycker 17" är för litet men inte har råd att köpa en Cinema Display.

Jag hoppas att PowerMacarna når 1.5 Ghz. Allt under det skulle nog kännas lite klent.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-08 09:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Jag hoppas att PowerMacarna når 1.5 Ghz. Allt under det skulle nog kännas lite klent.

Jag hade gärna sett en 4 x 1,3 Ghz istället om nu operativet och övriga delar av hårdvaran skulle klara av det. Riktig multitasking kräver flera processorer....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Har hyffsat svårt att tänka mig att det kommer nya iMacar då det ligger drösvis på hyllorna på grund av att manufaktureringen kom igång så sent. Har svårt att tänka mig vilka summor som skulle förloras ifall de tog det beslutet.

Ser ut som att jag inte är ensamen om att tro på nya iMacar - följande från dagens MacNN:

Potential iMac price drops on horizon
iMac price reductions may be in sight as some Apple stores reportedly prepare new promotional material. One reader writes that an Apple retail outlet Saturday was preparing "Refresh." pricing tags that included old ($1399) and new ($1249) prices.

1
Bevaka tråden