Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

att bränna ner wav från ableton

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-02-07 19:09

vet inte riktigt om det här är tråden för att fråga i men det handlar om ableton så.

gjorde ett par snabba testlåtar för att bränna ner och höra hur det lät i en vanlig stereo. formatet var wav i 16bitar 44100khz. men när jag la den i spelaren hävdade den att det var en "bad disc". det har hänt ett flertal gånger - även i cdfreestyles.

använder powerbook och bränner ner med standardenbrännaren från en brännarmapp.

behöver hjälp för att jag måste skicka ner ett par skivor till berlin för bedömning.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-07 19:22

Hmm.. Om jag förstår dig rätt så har du bränt ett par wav-filer på en CD i cd-rom format? Du måste bränna en audio-cd istället. Det handlar alltså om två olika format, red book (audio) versus yellow book (cd-rom) och det är sällan du kan spela wav-filer från en cd-rom-skiva i en cd-spelare. Det är mest i DVD-spelare det funkar, och då vanligen i mp3/wma/ogg och liknande format.

http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_disc

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-07 20:20

Bränn med iTunes så blir det inte fel.

Det låter som du bränt en datacd istället för en audiocd. Gör som PF säger och bränn med iTunes. (Inställningar->Avancerat->Bränna->Skivformat:Ljud-CD)

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-02-07 22:50

tack för hjälpen.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 22:58

eller med vilket annat cd-bränningsprogram som helst .. fast fortfarande audio-CD

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-02-08 14:01

antingen är jag blind av stress eller existerar knappen "bränn" inte

Ställ dig på en spellista så blir bläddraknappen till höger i överkant en brännknapp.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-02-08 14:59

att den lilla rackarn skulle vara så seg att förstå i all stress :hmmm:

tack för allt hjälp. nu kan skivorna skickas ner till berlin trots allt :kaaaka!:

1
Bevaka tråden