Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kompressor till iTunes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns något sådant? Vi ska köra en fast spellista på festen på lördag och tänkte blanda amatörmusik med readiomasterad sådan så det skulle kunna behövas lite utjämning, tror jag.

Annars finns kanske något annat uppspelningsprogram till Mac? .. inte det nej.. världens bästa datortyp och inga program.. just snyggt...

Detta plug-in finns för iTunes. Jag vet att Mårre har testat den, så han kan nog säga ifall det är något att ha eller inte. Eller så kan man prova demo-versionen som funkar i 2 veckor.

Aah, det fanns. Tack för tipset.

Även om den låter sådär duger det nog bättre än inget och vi behöver ju inte köpa den.. bra, bra.

För fasen sis... räcker det inte med Sound Check?!

Skämt åsido... har också tänkt på att den inte riktigt räcker till i alla lägen. Tack för tipset Martin.

Annars har man ju iTunes möjlighet att ändra volym och EQ på individuella spår. Välj spår i spellistan och kör "Äpple" + i

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-05 11:59

Octiv är ju asbra, jag tror inte du hittar någon bättre multikompressor till Winamp/iTunes. Speciellt i Winamp, kombinerad med SqrSoft Advanced Crossfading som fejdar snyggt mellan låtar, (finns kanske sådan funktion i eller till iTunes också?) så är den perfekt till festen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-05 12:17

Om du söker spelare så ska väl xmms fungera för mac? eller?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-05 13:53

Den e riktigt bra den däringa pluggen! Efter en liten lätt genomgång av alla kontroller så gör den underverk. Rekommenderas såväl av mig som det oberoende vitamininstitutet i Schweiz.

"Om du söker spelare så ska väl xmms fungera för mac?"

Han har redan en mycket bättre spelare

Om VolymeLogic: Jag tycker att den är sådär. Som en vanlig kompressor ungefär. Det fetaste läget ger för mycket pump på vissa låtar medan de mesigare.. ja, är lite för mesiga och bas/diskantproblematiken blir inte helt löst hur man än gör, tyvärr. Nå, bättre än inget.

1
Bevaka tråden