Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min mellansstegstangent har tagit slut tror jag..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-28 22:18

Jag har kollat runt men hittar inget svar. Min tangent funkar bara på vänster sida och det krånglar till det när jag vill skriva fort. Det är som om en fjäder har släppt på högerkanten.
Hur gör jag? Kan jag sprätta upp den för att kolla under vad som hänt eller är det dumt?
Den ligger lägre på högerflanken, så det verkar som att något fattas. En skruv? En fjäder?Kan jag fixa det själv eller borde jag lämna in den? Om det går vill jag göra det själv för garantin har gått ut.
*fattig som fan*

Ah, glömde skriva att jag har en PowerBook G4

Haha, ibland är man bra dum... Som en nyfiken idiot så bestämde jag mig att titta under min mellanslagstangent på min ibook g4 som har ett liknande tangentbord. Jag menar, de andra tangenterna är det ju inte några problem att bryta loss och pilla dit igen.
Med lite milt våld så var det inga problem att få loss tangenten och jag kunde konstatera att den är ungefär fastsatt som de andra tangenterna fast med dubbla "clips", dock har den några metallgerjer på undersidan som är där för att styva upp tangenten och dessa ska in i små hål när man ska sätta dit tangenten igen.
Det som jag har tror hänt hos dig är att någon av dess små metallgrejer har lossat lite, för under de 40 minuter som jag har tillbringat med att få tillbaka min mellanslagstangent så har jag några gånger upplevt samma fel som du, nämligen att den bara fungerade på ena sidan.

Så svar, jag skulle gissa att det är fullt möjligt pilla loss tangenten själv och lokalisera felet och fixa det, men det är bra mycket enklare att låta någon annan fixa det om man har den möjligheten.

Är glad att jag till sist fick min tangent att fungera igen, var riktigt orolig där ett tag.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-29 00:34

Hmm...oroväckande svar. Jag har nu god lust att utforska området under tangenten, men är orolig för att jag kommer att sabba operationen...
*funderar*

1
Bevaka tråden