Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att skapa podcast hänger GarageBand

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-17 23:16

Öppnade GarageBand för första gången sedan jag fått datorn (juni 06). Jag väljer "Nytt podcastavsnitt" och det dyker upp. Men efter ca 5 sekunder, utan att jag ens gör nått, så ligger Garageband på 160% CPU-belastning. Efter ca 10 sekunder säger Aktivitetshanteraren att Garageband inte svarar.

Jag har installerat om det från recovery-dvdn och testat det flera gånger, men det blir samma fel varje gång.

Jag har reparerat skivbehörigheter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-18 00:07

Jag har inte detta fel, men det kan bero på någon annan mjukvara eller dylikt som är installerad, eller någon lite jobbig konfigurationsinställning som får allt att krasha. Rapportera felet till Apple. Det mest extrema man kan göra i den situation är att installera om hela datorn, men i första hand kan du prova att slänga alla inställningsfiler för iLife.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-18 19:26

Datorn skulle behövas installeras om. Program krashar lite då och då efter att jag fick logikkortet utbytt.

Hur länge jag än väntar så får jag inte fram rutan om krashrapportering, jag antar att jag får rapportera manuellt via webben?

Vart hittar jag inställningarna för iLife? De ligger säkert gömda i nån librarymapp.. kan googla iofs.

Tack för snabbt svar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-18 20:14

Okej, nytt lokgikkort säger du.. Känns verkligen som om datorn kan behöva installeras om som du beskriver problemen. Man kan ju hoppas att datorn inte pajade på något annat sätt vid logikkortsbytet...

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-19 17:00

Det får vi verkligen inte hoppas! Då ska Lanmaster få höra ett och annat.

Ska försöka ta mig tid att installera om rubbet och göra en helt ren installation. Ska ta ordentlig backup först.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-22 19:12

Har installerat om, med besvär, men det gick till slut. Arkivera och installera. Samma fel fortfarande.

1
Bevaka tråden