Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur se alla filtyper i Finder?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir galen! Har utvärderat runt 15 st "information managment"-program. De största (yojimbo, soho notes, etc etc) i flera omgångar, har säkert lagt ner en vecka i sammanslagen tid. Jag gör det därför att findern inte räcker till, tror jag, men jag återvänder alltid till Findern iaf. Sen håller det några veckor och sedasn är jag där ute och letar efter någon lösning igen...

Finns det någon mjukvara som låter en se innehållet av en hel del filtyper?

Jag syftar på exempelvis webarkiv, pdf, txt. Det skulle (nästan) helt ersätta dessa specifika informationshanterarprogram.

Ser att jag var lite otydlig igår efter den där flaskan vin.

Jag vill alltså kunna förhandsgranska fler typer av dokument i findern på något vis, så man får bättre överblick.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-23 12:35

Du menar att den typ gör ett galleri med bilder på en del av innehållet?
Är det något program på Winz som gör som du vill?

Ursprungligen av Creops:

Du menar att den typ gör ett galleri med bilder på en del av innehållet?

Ja, kanske det...

Ursprungligen av Creops:

Du menar att den typ gör ett galleri med bilder på en del av innehållet?
Är det något program på Winz som gör som du vill?

Sysslar inte med winz, så jag har ingen aning...

Vad som helst som gör att man i findern kan se vad dokumentet innehåller utan att behöva öppna det. Just nu går det ju att förhandsgranska bilder och .txt dokument, men inte pdf eller webarkiv som jag använder mig mycket av. De här infohanterarna jag provat försöker lösa det, men där är man samtidigt begränsad av deras struktur och dessutom så lägger de alla filer i ett sjuhelsikes stort dokument i ett "propriorety"-format, vilket inte känns vidare säkert.

Precis laddat ner YEP, och det är bra nära det jag letar efter... Dessa funktioner skulle jag vilja att Findern har, på alla olika filtyper.

1
Bevaka tråden