Recension: GoPower Shareable Car Charger och Wireless Charging Rapid är ens stöd på vägen

Vad är viktigare i bilen än att kunna ladda familjens enheter? Inte mycket om man frågar oss. I denna recension ska vi se om vi kan hitta tillbehören som håller resan lugn.

Kanex GoPower Shareable Car Charger

Med sina fyra USB-portar med 2,4 ampere vardera levererar den här allt som behövs för en tvåbarnsfamilj. Det är två USB-portar direkt i 12-voltskontakten och en förlängning med ytterligare två USB-portar, alla fyra stödjer USB 3.1. Även om min Volvo har två stycken 12-volts utgångar redan så har de placerat den främre vid kopphållarna, där jag gärna har stängt.

Så istället kan jag gömma undan den yttersta hubben i mittkonsolen, för att dölja en del av alla kablar som jag åker runt med. Med en familj på fyra där alla äger en iPhone, så krävs det tillgängliga laddare på utflykterna med bilen. Skulle man äga en större bil så är kabeln mellan hubbarna 1,8 meter lång och borde tillfredsställa de flesta behoven.

Summering:

En hubb som levererar - till alla fyra i familjen. Priset på 329:- känns helt i linje med vad man får för pengarna och den kommer definitivt att få stanna kvar i vår bil. Den långa kabeln och fästet på den yttersta hubben ger möjligheter till att installera den snyggt.

Alogic Wireless Charging Rapid

En smidig Qi-laddare till bilen som fästs enkelt i fläkten. När man trycker dit sin smartphone så spänns den fast i de gummerade sidorna automatiskt och sitter pålitligt. Märkte dock snabbt att jag var tvungen att hitta rätt höjd för min iPhone 11 för att laddningen skulle starta. Det hade varit smidigare med ett stöd nedtill så ansvaret inte låg hos en stressad Marcus när jag ska iväg till jobbet.

Laddaren stödjer min iPhones kompatibla laddning på upp till 7,5 watt och ger en stabil stödladdning på vägen. Äger man en smartphone som är kompatibel med 10 watt så stödjer laddaren även detta. Men i mitt fall med iPhone 11, så ser jag inte det här som en räddning när batteriet börjar gå tomt och jag behöver ge den 20 minuter för att överleva en halv dag. Utan den ser till att stödladda ditt redan laddade batteri när du behöver använda GPS eller ta samtal. Men även med lite lättare påfrestningar så tickar det plus 10-12% på batteriet under 20 minuters laddning.

Summering:

En smidig trådlös laddare till bilen som inte tar upp så mycket plats och är enkel att använda. Men priset på 499:- är precis på smärtgränsen när det finns mängder av alternativ på marknaden som levererar samma funktioner för mindre pengar. Till exempel Baseus Gravity, som erbjuder ett stöd undertill så att jag slipper leta rätt på laddningsytan på min iPhone.

Din webbläsare saknar stöd för den här typen av innehåll.
Skriven av Marcus Larsson

AirTag har inte ens funnits på marknaden i två veckor och nu har ett forskarteam lyckas ta kontroll över dess funktioner.

Vi pratar väder och vind samtidigt som vi löser brott med Netatmos snygga och välfungerande helhetssystem.

Det har länge ryktats om att Apple planerar att lansera AirPods 3 med en helt ny design men i Kina finns de redan.

AirTag ser ut att sälja som smör då leveransdatumen bara flyttas fram hela tiden och nu har en person hittat en hemlig utvecklarmeny.

Ännu en ny vecka och ännu en ny torsdag - vilket betyder ett nytt avsnitt av Macradion. Veckans avsnitt innehåller allt från teknikstrul till tankar om nya Apple TV.

AirTags har varit på tapeten länge och många var säker på att de skulle ha släppts förra året. Nu visar sig att även förpackningarna skvallrar för just detta.