Recension: Gör eluttaget smart med Satechi

Det här med smarta pluggar är rätt smidigt om du har en "dum" produkt som du vill göra någorlunda smart.

Vi har testat Satechi HomeKit Smart Outlet som låter oss få in vår "dumma" produkt i HomeKit och kan därifrån sätta på och av den. En stor nackdel med många av dessa smarta pluggar är att de är relativt stora och tar upp båda platserna i ett vägguttag. Så är inte fallet med Satechi HomeKit Smart Outlet utan vi kan utan problem koppla in någonting mer.

Satechi HomeKit Smart Outlet behöver ingen hubb utan kopplar upp sig direkt via vårt WiFi-nätverk (2.4GHz). På själva enheten har vi en HomeKit-kod som vi bara scannar av i Hem-appen. Vi väljer sedan vilket rum uttaget befinner sig i och döper den till något lämpligt. Därefter kan vi välja om den skall inkluderas i några scenarion eller bara lägga till den som en ikon direkt i Hem-appen.

Satechi HomeKit Smart Outlet är en trevlig produkt som är snabb i responsen och tar inte upp dubbla uttag. Installationen är busenkel och detta är en perfekt produkt för dig som vill göra något smart i hemmet som till exempel en kaffebryggare eller lampa. Prislappen ligger runt 399 kronor och går bland annat att köpa hos Lifestylestore.

Skriven av Marcus Attefors

Sexton europeiska reklambyråer med koppling till både Facebook och Google kritiserar Apples iOS 14 för att försvåra för deras verksamhet.

Enligt en läcka på Twitter har Apple en prototyp som påminner om Samsungs DeX med macOS som operativsystem.

Senaste ryktet säger att iPhone 12 blir utan 120Hz tills Apple har förfinat tekniken tillräckligt. Den höga uppdateringsfrekvensen tillsammans med hög upplösning blir troligtvis en för hård smäll mot batteritiden.

Apples utvecklarkonferens WWDC är över för denna gång men är vi nöjda eller besvikna? Det är den stora frågan.

Har du ett familjeabonnemang fast ni bara är två i hushållet så går det nu att komma lite billigare undan.

Apple Arcade debuterade tillsammans med iOS 13 förra hösten och verkar ha det svårt att behålla sina abonnenter, så nu ändras strategin.