Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför valde du din avatar?

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-15 21:15

Min råtta kommer från en musikvideo jag tycker är otroligt välgjord (Supermen Lovers - Starlight).

  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 21:26

Mormor sa en gång att jag liknade Gustav V, så den fick det bli. Motivet har alla sett; sardingubben.

Har alltid gillat varningstrianglar

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-15 22:15

photobooth & PS cs2 i en skön förening.
Man ska inte vara alltför lättigenkänd

Jag ritade en rolig bild en gång och hade väl den tillfälligt som avatar, sen blev den lite av mitt kännemärke. Den svarta rutan kom till som ett skämt vars sammanhang jag glömt nån gång och jag har inte orkat ändra det.

Ursprungligen av Laseranders:

Jag ritade en rolig bild en gång och hade väl den tillfälligt som avatar, sen blev den lite av mitt kännemärke. Den svarta rutan kom till som ett skämt vars sammanhang jag glömt nån gång och jag har inte orkat ändra det.

Jag har alltid haft lite svårt att tolka din avatar. Ibland ser den ut som en vilt hoppande lax i hatt och ibland ser jag någon med en ohygglig salivavsöndring.... också i hatt

Ursprungligen av David Slättne:

Jag har alltid haft lite svårt att tolka din avatar. Ibland ser den ut som en vilt hoppande lax i hatt och ibland ser jag någon med en ohygglig salivavsöndring.... också i hatt

Det sistnämnda är det tänkt som. Hur det ska tolkas vet jag knappt själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 00:45

Min avatar är en del av en målning (minns inte konstnären just nu) som i sin tur pryder omslaget till ett gammalt samlingsalbum.

Min avatar är tänkt att se ut som ngr snuttar gulnat papper. Ni vet sånt som fanns innan man skrev på tangentbordet.
(nu skriver man ju eg ej PÅ tangentbord, utan MED tangentbordet)

[Det var en lek med Illustrator, som absolut nybörjare. Om ngn vill skänka roligare bild - posta över!]

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Min avatar är tänkt att se ut som ngr snuttar gulnat papper. Ni vet sånt som fanns innan man skrev på tangentbordet.
(nu skriver man ju eg ej PÅ tangentbord, utan MED tangentbordet)

[Det var en lek med Illustrator, som absolut nybörjare. Om ngn vill skänka roligare bild - posta över!]

Jag gillar den. Den vinner med tiden. kubismen i akvarell!

Ursprungligen av David Slättne:

Jag gillar den. Den vinner med tiden. kubismen i akvarell!

Det var säkert ngn Riven-inspiration som slog till också. Det är den lite mörkare lappen i mitten där KODEN står

Här gäller också lite lek med PhotoBooth och Photoshop. Jag tyckte jag såg så lämpligt galen ut.

har precis valt en Avatar. McGyver kan lösa all världens problem med en tops, ståltråd och lite lim. Ungefär raka motsatsen till mig.

Bytte till Oliver nu.. Är alldeles upprymd över att få ha en avatar.. Kommer byta hela tiden

Senast redigerat 2006-05-16 08:42
  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-16 08:33

Jag gillar Ulf Lundqvists tecknade gubbar.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-16 08:53
Ursprungligen av Konrad:

Jag gillar Ulf Lundqvists tecknade gubbar.

Gillar de dig?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-16 09:25
Ursprungligen av filuren:

Gillar de dig?

Det är jag som är hans gubbar, i olika skepnader.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 17:30
Ursprungligen av Konrad:

Det är jag som är hans gubbar, i olika skepnader.

Du har druckit för mycket ond saft, kanske en ond sport light

Ursprungligen av Konrad:

Jag gillar Ulf Lundqvists tecknade gubbar.

Samma här. Sann lantis-feeling (som jag gillar).
Fiket Nollberga (Vasastan) - finns det kvar?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-05-16 20:33

.......är man Marxist så är man.......

Ursprungligen av Le:

.......är man Marxist så är man.......

Tänk vad bra världen vore om alla vore Marxister... :rolleyes:

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-05-16 21:15
Ursprungligen av irrelogical:

Tänk vad bra världen vore om alla vore Marxister... :rolleyes:

Och vad vill du kalla dig med den utstyrseln?!

Ursprungligen av Le:

Och vad vill du kalla dig med den utstyrseln?!

Inget mindre än renlärig i alla fall.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-05-16 21:51
Ursprungligen av irrelogical:

Inget mindre än renlärig i alla fall.

Och inte vare sig renhårig eller renhornig heller.........

Ursprungligen av Le:

Och inte vare sig renhårig eller renhornig heller.........

Jo, som äkta Marxist så har jag lite av allt.

Uffe uffe min gamle teckningslärarvikarie...

Och ja det är Stewie!

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2006-05-16 19:01

Jag tog min avatar från omslaget till Front 242s maxisingel "Endless Riddance"*. Detta för att det är min favoritgrupp och dels för den är skum i störst allmänhet.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-16 19:36
Ursprungligen av Björnström:

Tänkte bara påminna om att ni har möjlighet att välja en valfri 64x64 pixlars ikon som avatar. Bilden får vara max 6kb stor. Du laddar upp bilden i din inställningsmeny eller genom att klicka här: http://www.99mac.se/forum/profile.php?do=editavatar

Vore kul att höra historien bakom just din avatar!

Min bild är tagen i Föllinge i vintras när vi var ute och åkte skoter. Hade med mig stora kameran och en jättestor vinterjacka - kallt!

Föllinge...tvärdött ställe... far min är från ottsjön som ligger en bit därifrån...också ett tvärdött ställe (med tanke på de ca 70 invånarna så...)

Min togs på tåget på väg mot östersund....vid bräcke ungefär..hade tråkigt...

  • Medlem
  • 2006-05-16 20:48

Yepp...

Jag tycker att bilden på mig passar bra med mitt nick. Jag pendlade mellan några olika innan jag en gång för alla tog tillbaka den jag har nu.

Hm, antar att min avatar inte behöver någon närmare förklaring... gillar perfektion, och väljer datorer och bilar därefter. För att ytterligare koppla samman det hela är mitt rymdskepp till cittra prydd med en liten Apple-logga på vardera sidan

Ursprungligen av Samuel K:

Hm, antar att min avatar inte behöver någon närmare förklaring... gillar perfektion, och väljer datorer och bilar därefter. För att ytterligare koppla samman det hela är mitt rymdskepp till cittra prydd med en liten Apple-logga på vardera sidan

Citroen är en bil för två, en sitter i och en p... näää, nu ska vi inte vara såna!

Bevaka tråden