Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätta skärmen i viloläge med kommando?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Om man går in på strömsparläge med iMac Intel, så kan man välja när man vill att skärmen ska gå i vila, men finns det inget kommando eller hack typ, så att man kan sätta skärmen i vila direkt? Kanske kan man göra det själv?

Patrik

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-02-23 19:37

Finns Sizzling Keys som huvudsakligen är ett program för styrning av iTunes, men det finns också så man kan ställa in kortkomandon för vila, skärmsläckare m.m.

Finns gratis här: http://www.yellowmug.com/

Hmm okej, letar efter ett program som kan stänga av skärmen, medans själv datorn är på.

Det är ju helt sjukt att Apple inte har tänkt på detta, fler än jag måste ju störa sig på detta!?!?!?!

Ursprungligen av wunderbaren:

Hmm okej, letar efter ett program som kan stänga av skärmen, medans själv datorn är på.

Det är ju helt sjukt att Apple inte har tänkt på detta, fler än jag måste ju störa sig på detta!?!?!?!

Option-Kommando-Eject sätter datorn i vila.

EDIT: läste inte ordentligt, sorry!

En gammal tråd, men jag bumpar den. Finns det fortfarande inget kommando för att släcka skärmen men låta datorn vara igång?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-03 21:02
Ursprungligen av rikard.agren:

En gammal tråd, men jag bumpar den. Finns det fortfarande inget kommando för att släcka skärmen men låta datorn vara igång?

shift + ctrl + eject

Ursprungligen av Mija:

shift + ctrl + eject

Exakt, gör den manövern varenda kväll.

Funkar på min iMac och på gummans MacBook Pro med 23" extern.
Smack! kolsvart.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2010-10-03 21:26
Ursprungligen av rikard.agren:

En gammal tråd, men jag bumpar den. Finns det fortfarande inget kommando för att släcka skärmen men låta datorn vara igång?

Gå in i inställningarna för Exposé och Spaces och sätt ett aktivt hörn till att sätta skärmen i viloläge.

1
Bevaka tråden