Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sista chansen idag för Apple-klappar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du ska handla en julklapp från Apple Store, så är det sista chansen idag (15 december) för att säkert ska kunna få den beställda produkten innan julafton.

Skrivet av: Martin Björkdahl

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=831

Ursprungligen av Redaktionen:

Om du ska handla en julklapp från Apple Store, så är det sista chansen idag (15 december) för att säkert ska kunna få den beställda produkten innan julafton.

Skrivet av: Martin Björkdahl

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=831

Vet inte vad jag ska säga, beställde 2 st iPod Mini plus en väska till 2004-12-03 skulle fått dem 2004-12-12 Har fortfarande inte fått dem. Fastän de har status "Shipped". Jag tycker det suger fett! Visst de har hört av sig men vad hjälper det?

Som kund skiter man oftast i varför det

Frågan är om man får något före jul om man beställer idag.........

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-12-15 10:12
Ursprungligen av screwpull:

Vet inte vad jag ska säga, beställde 2 st iPod Mini plus en väska till 2004-12-03 skulle fått dem 2004-12-12 Har fortfarande inte fått dem.

Jag beställde en iPod Mini 30/11 och fick den levererad vid dörren den 13/12. 13 dagar så det kanske blir leverans till dig i dagarna. Att lova leverans innan jul låter stort, mycket badwill om dom inte klarar att leverera julklappar. Det skumma med min leverans vara att om jag kollade på Apples paketsökning så skulle min iPod varit på Landvetter 8/12, kollade jag på TNT så var den i Holland 9/12. Hur som nu är den här, hoppas du får din också snart.

/c

Ursprungligen av PapaC:

Jag beställde en iPod Mini 30/11 och fick den levererad vid dörren den 13/12. 13 dagar så det kanske blir leverans till dig i dagarna. Att lova leverans innan jul låter stort, mycket badwill om dom inte klarar att leverera julklappar. Det skumma med min leverans vara att om jag kollade på Apples paketsökning så skulle min iPod varit på Landvetter 8/12, kollade jag på TNT så var den i Holland 9/12. Hur som nu är den här, hoppas du får din också snart.

/c

Om jag säger så här... Visst kan det stula men som kund så bryr jag mig inte om vem som strular. Jag har beställt varan och blivit lovad ett datum får den inte. Visst det är många aktörer som ska samverka för att leverans ska komma i tid men är detta kundens huvudvärk?

Applestore har en förnmåga att krångla till det. Ska man ha en sida som visar status på leveransen så får man se till att något dyker upp där. När jag betsällde min iPod mini i somras så uppdaterades sidan först efter att jag fått iPoden. Vad har man för nytta av det? Bättre att strunta skita i det då.

Det går om man vill leverera men frågan är vad det kostar och om man är intresserad!

Beställer en del från nätet och från utlandet och nästan alltid så går det fortare än Applestore. Märkligt!

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-12-15 13:37
Ursprungligen av screwpull:

Om jag säger så här... Visst kan det stula men som kund så bryr jag mig inte om vem som strular. Jag har beställt varan och blivit lovad ett datum får den inte. Visst det är många aktörer som ska samverka för att leverans ska komma i tid men är detta kundens huvudvärk?

Jag håller med dig och som jag skrev "Att lova leverans innan jul låter stort, mycket badwill om dom inte klarar att leverera julklappar". Det tar lång tid att jobba sig till + men att hamna på - går rätt fort.

/c

Jag satte nästan i halsen när jag såg det på Apple Stores hemsida. Jag beställde min dator, en Power mac G5, för drygt sex veckor sedan. Jag kommer förhoppningsvis att få den innan julafton, för den är skickad nu, men jag har snackat med dem nästan 20 gånger och ingenting har hänt.
"Beställ före den 8:e december om du vill vara säker på att få en en modifierad mac." Visst, jag beställde min den 9 november...

Nä, man kan inte riktigt lita på Apple store.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 10:30

Tror AppleStore utgår ifrån vad TNT lovar dom - att TNT kan krångla mer än vad dom lovar är ju lite trist...
(...och faller ju tillbaka på AppleStore i kundens ögon då han/hon/det beställer därifrån.)

1
Bevaka tråden