Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du besökt ett AppleCenter?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För två år sedan fanns det inga Applebutiker - nu ploppar dom upp här och där. Nu undrar vi - har du besökt ett AppleCenter?

Vi undrar samtidigt vad du tyckte om ditt besök. Kommentera gärna dina upplevelser och eventuella köp du gjort. Fungerar AppleCenter-konceptet?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 23:09

På två dagar har jag varit i 3 butiker, inlife, macoteket samt Machuset i borås som öppnade i kväll.

Fan, jag tror nog att jag skulle orka med ett par till

//Magnus

Alldeles för mycket att köpa alldeles för lite pengar

Jag har besökt ett antal Apple Stores i USA och en handfull Apple Centers i Sverige, och jag tycker samtliga håller mycket hög klass. Det amerikanska originalet är förstås snäppet vassare, men jag tycker ändå att de svenska butikerna bygger vidare på samma tema utan att tappa i kvalitet.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-12 08:23

Har inte besökt någon ännu.
Åker till Malmö den 25/11 hoppas att kunna besöka mins en butik med Apple då.
Då ska jag ta med några kollegor som kör PC. Spännande att se hur dom upplever det?

Vill också ha en butik i Sundsvall

iTomas

Jag har besökt Macoteket och inLife i Stockholm. Ska ner till huvudstaden om några veckor och då blir det återbesök. Önskar verkligen att ytterligare en Macinriktad butik - gärna ett Applecenter kunde öppna i Sundsvall. Det enda vi har för närvarande är Office som egentligen inte ens är en butik. I Stockholm kan man iaf finna Apple produkter hos Siba o Onoff men här uppe verkar de ha slutat med det.

Jag har besökt Macforums butik på Kungsgatan i Göteborg, och jag tycker den är suverän! Min enda invändning är att jag tycker att de borde ha fler "roliga smågrejer", typ som ipodfoldral och sånt (vet att de har en hel hylla med sånt, men inget till min 3G såvitt jag kan se, bara till mini).
Dessutom vore det ytterst roligt att kunna köpa typ kaffemuggar och sånt, som annars är knöligt att få tag på i sverige.

Betyg 4 av 5 skulle jag ge.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-12 14:22

Jag har besökte ett Apple center i Shanghai igår. De hade samma tanke som den där amerkanska butikdesignern som nämndes i Boråsartikeln. Men det var så stökigt så man tappade feelingen totalt, gav inte alls samma kvalitetsintryck som macforum i gbg (5 av 5 möjliga) gav.

Sen har jag besökt en annan som lite snyggt smög in att han kunde fylla burken med vilken programvara jag ville utan att betala för det. Hmmm....så är det i Kina.

Konceptet fungerar verkligen i Sverige. Man känner sig snygg när man håller en mac efter man har varit inne på ett applecenter. eller?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-11-14 19:57

Besökte Macoteket Store i Stockholm en lördag för drygt två månader sedan. Hade i artiklar på nätet fått intrycket att det var en ganska stor butik, men det var ju en uppfattning jag snabbt fick revidera.

Men mest tänkte jag på att det var Väldigt hög musik som spelades från en av datorerna. En kund som vågade sig fram att klämma på datorn sänkte volymen till mer behaglig nivå. Men så fort denne avlägsnat sig var en säljare framme och återställde ljudet. Då gick jag ut. Är affären till för kunderna eller säljarna?

Har besökt ett antal Apple centers i USA och senast i Göteborg. Jag gillar verkligen idén och den avskalade cleana designen följer snyggt Apples koncept, men jag är dock lite besviken på utbudet av olika saker, särskilt från tredjeparter. Känns inte som en butik som man gör så många impuls köp i.

Ursprungligen av Erik O.:

Känns inte som en butik som man gör så många impuls köp i.

Precis vad jag tycker.

På Macoteket har jag varit två ggr. Köpte ett ATA-kort den ena gången och inget den andra. De hade inte produkten (grafikkort) på lager. Varit inne på Kullander&Kullander tre gånger. Köpte en iTalk första gången, andra gången en strömadapter till en Powerbook Titanium. Tredje gången hämtade jag en beställd Powerbook 17" med tillbehör och köpte ett par Koss pluginlurar till min iPod. Gick förbi MacSupports butik i Malmö häromdagen, ser flott ut. Hoppas det går bättre för dom än för SAS, som hade resebyrå där innan.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-17 13:57

Riktig Concept Store?

Jag undrar varför det inte finns en enda riktig Apple-butik i Sverige?

Det verkar ju var en given succé att öppna Apple Centers...

Det mest förvirrande är ju hur faan Apple kan tillåta någon att smäcka upp en så sanslöst ful logga som Inlife har på Sveavägs-butiken och dessutom associera den med Apples varumärke, särskilt med tanke på målgruppen.

Det gäller iofs Macoteket också!

Ursprungligen av mupplo:

Jag undrar varför det inte finns en enda riktig Apple-butik i Sverige?

Det verkar ju var en given succé att öppna Apple Centers...

Det mest förvirrande är ju hur faan Apple kan tillåta någon att smäcka upp en så sanslöst ful logga som Inlife har på Sveavägs-butiken och dessutom associera den med Apples varumärke, särskilt med tanke på målgruppen.

Det gäller iofs Macoteket också!

I Sverige är det återförsäljare som äger butikerna alltså INTE Apple som det är i USA.. men vem vet Apple kanske tröttnar och gör om alla butikerna till retail stores.. Angående fula loggor så kan du väl maila respektive företag och påpeka det, dom kanske byter då? hehe

Ursprungligen av Clas:

Besökte Macoteket Store i Stockholm en lördag för drygt två månader sedan. Hade i artiklar på nätet fått intrycket att det var en ganska stor butik, men det var ju en uppfattning jag snabbt fick revidera.

Jag ber om ursäkt för mitt 16mm objektiv

1
Bevaka tråden