Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av visualbasic:

Mitt lilla skötebarn[ATTACH="CONFIG"]32074[/ATTACH]

Grymt! Vilken tuff bakgrundsbild. Du vill inte exportera en sådan till Norge var jag bor. Bildlänk?

Senast redigerat 2012-02-28 17:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-19 19:26
Ursprungligen av Dalle:

Nya Thunderbolt - skärmen på plats.

Roligt och se att någon annan har en Mac mini som huvuddator

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-19 20:02

OT: ni som köpt Mac mini och kompletterat med Apples 27-tummare, händer det att ni ångrar att ni inte köpte iMac 27'' direkt? Eller har ni goda skäl till kombinationen? Det ser snyggt ut iaf, men jag tänker att kostnaden blir väl densamma?

Ursprungligen av Dalle:

Nya Thunderbolt - skärmen på plats.

  • Medlem
  • 2012-02-19 20:25
Ursprungligen av ibish:

OT: ni som köpt Mac mini och kompletterat med Apples 27-tummare, händer det att ni ångrar att ni inte köpte iMac 27'' direkt? Eller har ni goda skäl till kombinationen? Det ser snyggt ut iaf, men jag tänker att kostnaden blir väl densamma?

Själv anser jag detta smidigare då jag kan byta dator utan att byta skärmen. Dessutom funkar den till både Minin och MBA/MBP. Jag är helnöjd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-19 21:03

Hm. Det är sant. Har aldrig tänkt på att den kan användas med fler datorer.

Ursprungligen av Dalle:

Själv anser jag detta smidigare då jag kan byta dator utan att byta skärmen. Dessutom funkar den till både Minin och MBA/MBP. Jag är helnöjd.

Ursprungligen av Dalle:

Nya Thunderbolt - skärmen på plats.

Satan vad sexig thunderboltskärmen är!! Man förstår varför fler och fler väljer den före iMacen

Ursprungligen av Dalle:

Nya Thunderbolt - skärmen på plats.

Alltid trevligt med en Metallica konsert! Snygg layout fast jag hade satt macen på något ställ under bordet så den inte syntes, den må vara väldigt snygg men det blir mer cleant utan den på bordet.

Tack, tyvärr blev färgerna lite dåliga, inte riktigt så grönt ljus.

Haha, ja jag får se om jag hittar en med kniv i handen
Vad tänkte du på med avlastningsbord ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-02-19 00:46
Ursprungligen av visualbasic:

[ATTACH="CONFIG"]32079[/ATTACH]
Haha, ja jag får se om jag hittar en med kniv i handen
Vad tänkte du på med avlastningsbord ?

Alltså, när du har det så fint och stilrent på skrivbordet, så måste du ändå förvara dina saker & dokument & lite annat -någonstans i rummet, väl..
Såg hos en kompis för ett tag sedan, han hade ett IKEA Bjursta skåp och så plockade han fram bara det han behövde för stunden.

Här sitter jag.... Uppdaterad bild

Jaha jo du, resten av hemmet ser ut som ett krig haha, men kring min iMac skall det banne mig vara rent och snyggt

  • Medlem
  • Skövde
  • 2012-02-20 21:30
Ursprungligen av Crash-Symphony:

[ATTACH="CONFIG"]32081[/ATTACH]Här sitter jag.... Uppdaterad bild

Sitter du inte för långt ifrån skärmen så det blir jobbigt för nacken?

Ursprungligen av DeeD:

Sitter du inte för långt ifrån skärmen så det blir jobbigt för nacken?

Nja det har jag inte märkt något utav. Sitter hellre en bit ifrån skärmen då det blir skönare för ögonen

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-02-28 13:41

Nytt för igår: MBP 15" och Thunderboltskärm. Ersatte en MBP 13" och en gammal snikig BenQ-skärm.
JÄVLAR vilken skärm Thunderbolten är! Snudd på det bästa jag sett ever - och dessutom snygg! Fast nu behöver jag köpa ett större bord snart...

Skrivbord? Vilket skrivbord? Då jag bor och lever mobilt så har jag denna som skärm. Fast från och med denna vecka kommer apple att täcka bildrutan på min samsung LED 40.

  • Medlem
  • 2012-02-28 14:38
Ursprungligen av MacMarkus:

Skrivbord? Vilket skrivbord? Då jag bor och lever mobilt så har jag denna som skärm. Fast från och med denna vecka kommer apple att täcka bildrutan på min samsung LED 40.

Du bor i en husvagn?

Bor i en husvagn och i en husbil.

Husvagnen står på BaseCamp när jag jobbar. Annars ute på vift med båda.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-02-29 21:05
Ursprungligen av MacMarkus:

Bor i en husvagn och i en husbil.

Husvagnen står på BaseCamp när jag jobbar. Annars ute på vift med båda.

[ATTACH="CONFIG"]32214[/ATTACH]

Imponerande... den kombinationen kostar mer än vad man får ett större hus häromkring gissar jag. Får man fråga vad du jobbar med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-28 17:22

Tänkte jag kunde lägga upp en bild från jobbet också, det är ju här jag sitter mest!

Tangentbordssladden stör den minimalistiska fulländningen - fixa trådlöst tangenbord (Apples eget så klart) och lagra snuset någon annanstans så är allt perfekt :-D. Om du tvingas ha penna och anteckningsbok etc på bordet ibland så msåte dessa gå i färkerna svart, vitt eller vinrött/mörkrött. Viktigt för psyket. Kul att du hittat takeaway-kaffe med matchad mugg - givetvis väljer man kaffehak efter hur snyggt designade muggar dom har :-D.
(det ligger en liten papperslapp eller vad det är bredvid iPhonen...med det är väl en tillfällig miss/störning/distortion antar jag - inget statiskt)

Ursprungligen av bERNA.:

Tänkte jag kunde lägga upp en bild från jobbet också, det är ju här jag sitter mest!

[ATTACH="CONFIG"]32218[/ATTACH]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-01 14:08
Ursprungligen av Zimmerman:

Tangentbordssladden stör den minimalistiska fulländningen - fixa trådlöst tangenbord (Apples eget så klart) och lagra snuset någon annanstans så är allt perfekt :-D. Om du tvingas ha penna och anteckningsbok etc på bordet ibland så msåte dessa gå i färkerna svart, vitt eller vinrött/mörkrött. Viktigt för psyket. Kul att du hittat takeaway-kaffe med matchad mugg - givetvis väljer man kaffehak efter hur snyggt designade muggar dom har :-D.
(det ligger en liten papperslapp eller vad det är bredvid iPhonen...med det är väl en tillfällig miss/störning/distortion antar jag - inget statiskt)

Haha.

Skulle jätte gärna ha deras trådlösa tangentbord. Om det fanns i full storlek. Vill inte ha ett "laptoptangentbord" när jag jobbar.

Ja, vinrött eller möjligen skogsgrön skulle fungera som accentfärg.

Och kaffemuggen var faktiskt bara av ren tillfällighet. Kom från annat håll till jobbet på morgonen så köpte inte kaffe på mitt vanliga ställe. Så ja, jag hade väll tur att deras muggar matchade min bild

Lappen var som du misstänkte ett misstag. Vad fan gör den på bilden!? har inte lagt märke till den innan haha.

Ursprungligen av bERNA.:

Haha.

Skulle jätte gärna ha deras trådlösa tangentbord. Om det fanns i full storlek. Vill inte ha ett "laptoptangentbord" när jag jobbar.

Ja, vinrött eller möjligen skogsgrön skulle fungera som accentfärg.

Och kaffemuggen var faktiskt bara av ren tillfällighet. Kom från annat håll till jobbet på morgonen så köpte inte kaffe på mitt vanliga ställe. Så ja, jag hade väll tur att deras muggar matchade min bild

Lappen var som du misstänkte ett misstag. Vad fan gör den på bilden!? har inte lagt märke till den innan haha.

En sån här kanske?

Dude, Where's My Number Pad? | Mac|Life

Ursprungligen av bERNA.:

Tänkte jag kunde lägga upp en bild från jobbet också, det är ju här jag sitter mest!

[ATTACH="CONFIG"]32218[/ATTACH]

Skulle du kunna dela med dig av bakgrundsbilden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-10 14:43
Ursprungligen av surftimmi:

Skulle du kunna dela med dig av bakgrundsbilden?

bg.png

Det där är 1680x1050. Om du vill ha någon annan upplösning kan jag spara om den om du vill!

Senast redigerat 2012-03-10 15:20
Ursprungligen av bERNA.:

bg.png

Det där är 1680x1050. Om du vill ha någon annan upplösning kan jag spara om den om du vill!

1920x1080 vore fin fint!

Dumt att förstöra tråden. Du har PM. Annars har jag en ny här presentation här på forumet. Tillbaka till skrivbords inlägg.

Små justeringar sedan sist men i ny lägenhet.

Ursprungligen av elfstr0m:

Små justeringar sedan sist men i ny lägenhet.

Snyggt och hemtrevligt! Vad är det för hyllsystem du använder och var är det köpt? (Här planeras ny dator/arbetsplats hemma)

Ursprungligen av Niklas99:

Snyggt och hemtrevligt! Vad är det för hyllsystem du använder och var är det köpt? (Här planeras ny dator/arbetsplats hemma)

Kul att du gillar det! Det är Vitsoe. Ett system designat av Dieter Rams på 60-talet. Det är inte billigt, men tydligen har det ett exceptionellt andrahandsvärde, som all kvalitativ möbeldesign. Det passar utmärkt ihop med Apple-produkter och det är ingen slump, Dieter Rams är ju som bekant Jony Ive's husgud Vi valde dock fel "kabinett" att ha iMac-en på, skivan den står på är inte dimensionerad för så tunga grejer så den hänger ner sig lite. Det finns dedicerade hyllvarianter anpassade för datorer. Jag ska köpa ett VESA-fäste för iMac-en för att rädda situationen.

Bevaka tråden