Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av nitzer:

Snyggt....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-25 10:58

Liten uppdatering. Blådåren ersatt av en tystare, snabbare och mindre utrymmeskrävande Mac Mini G4. Ett laptop-stativ från Clas Ohlson har gjort ergonomiska underverk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-25 23:43
Ursprungligen av Zoetrap:

Liten uppdatering. Blådåren ersatt av en tystare, snabbare och mindre utrymmeskrävande Mac Mini G4. Ett laptop-stativ från Clas Ohlson har gjort ergonomiska underverk.

Så din mac mini har inte en egen skärm?

Ursprungligen av nitzer:

Så din mac mini har inte en egen skärm?

haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-26 00:08
Ursprungligen av nitzer:

Så din mac mini har inte en egen skärm?

Skulle gissa att den agerar server.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-26 09:36
Ursprungligen av 20hz:

Skulle gissa att den agerar server.

Jepp, det stämmer. Den agerar printserver, webserver och diverse annat smått.

Vad hände m blådåren då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-27 13:10
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad hände m blådåren då?

Den står och vilar i garderoben i väntan på bättre tider

Uppdaterad..

Arbetsplatsen när jag inte e på jobb:)...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-10-31 11:16

Min lilla datorhörna.Skönt att kunna kolla ut på verkligheten ibland... Fast inte just idag, kanske. Mulet och fult.

Grejor:
MBP 15" i7 m. 256 GB ssd (Corsair Force), 8 GB ram, en ful skärm - Benq G2420HD, högtalare - Harman Kardon har man det bra :), ett Griffin-ställ för macbooken och under den ligger en ASUS UL30 med Ubuntu 10.04.

Lite bakom skärmen står NASen tillfälligt och på golvet står en blivande spelmaskin med i7, 12 GB ram, två GTX460-kort i SLI och lite annat. Hälften av delarna till den ligger i garderoben och väntar på att jag ska få tid att sätta ihop allt...

Magic Trackpad:en använder jag till nästan allt, det är nog bara i Photoshop och Indesign som jag använder musen istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-03 20:14

Här sitter jag

Tech på bild:
MacBook Pro 13"
Apple Cinema Display 27"
Magic Mouse
NuForce Icon uDAC
Sennheiser HD650

Vilka otroligt städade skrivbord ni har...

Jag får gå ner och knäppa ett foto så ni får se hur ett riktigt skrivbord/rum ser ut...

LCR

  • Medlem
  • 2010-11-22 17:08

Ja kom igen nu bara, nu gjorde du mig nyfiken, som själv står i begrepp att byta dagens skrivbord mot en snyggare lösning för två.

Ursprungligen av LCR:

Vilka otroligt städade skrivbord ni har...

Jag får gå ner och knäppa ett foto så ni får se hur ett riktigt skrivbord/rum ser ut...

LCR

Ursprungligen av Korsriddaren:

Ja kom igen nu bara, nu gjorde du mig nyfiken, som själv står i begrepp att byta dagens skrivbord mot en snyggare lösning för två.

http://www.99.se/1948987-post2681.html

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-26 23:34

Arbetsplatsuppdatering

Så var det dags igen då. En liten uppdatering av arbetsplatsen hemma. Tycker verkligen om min magiska trackpad. Ett lyckans köp!

http://img148.imageshack.us/img148/3314/nyarbetsplats.jpg

var på Jula och hittade lysdiodramper att sätta bakom skrivbords-skivan, halva priset mot ikea fast bara 3 ramper, men det passade mig perfekt som inte har så stort skrivbord

Ursprungligen av Gusten68:

var på Jula och hittade lysdiodramper att sätta bakom skrivbords-skivan, halva priset mot ikea fast bara 3 ramper, men det passade mig perfekt som inte har så stort skrivbord

Det ser ut att bli ett väldigt behagligt ljus. Trevligt!

Ursprungligen av Gusten68:

var på Jula och hittade lysdiodramper att sätta bakom skrivbords-skivan, halva priset mot ikea fast bara 3 ramper, men det passade mig perfekt som inte har så stort skrivbord

Bra idé! Har några lampor över som ligger och dammar!;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-27 18:58

Jag hatar kablar.

Vill ha det snyggt och rent runt mig, så detta "skrivbord" passar mig perfekt...

Ursprungligen av Vai:

Vill ha det snyggt och rent runt mig, så detta "skrivbord" passar mig perfekt...

[ATTACH]27132[/ATTACH]

Cool 60-tals feel, så hade vi hemma långt in i 70-talet när jag var liten.

Dig it!

LCR

  • Medlem
  • 2010-11-28 00:26

Vad är det för mysigt skrivbord du har? Var är det köpt, mått och modell skulle vara intressant att veta.

Ursprungligen av Gusten68:

var på Jula och hittade lysdiodramper att sätta bakom skrivbords-skivan, halva priset mot ikea fast bara 3 ramper, men det passade mig perfekt som inte har så stort skrivbord

Ursprungligen av Korsriddaren:

Vad är det för mysigt skrivbord du har? Var är det köpt, mått och modell skulle vara intressant att veta.

Det är ett IKEA "Jonas" kan det hetat, tror inte modellen finns kvar, såg det i alla fall inte när jag på IKEA sist...

"Jonas" var det visst inte.. men IKEA vet jag att det var, men det är ett bord som de slutade sälja för ett eller två år sen, och just nu kan jag inte komma ihåg vad det hette.... (skyller på åldern )

Ett snabbt foto med vidvinkeln, lite taskigt ljus men Jimmy gillar min hörna...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Ett snabbt foto med vidvinkeln, lite taskigt ljus men Jimmy gillar min hörna...

LCR

Även detta vart ju lite coolt ;D

Ursprungligen av robertkarlsen:

Även detta vart ju lite coolt ;D

Väldigt svårt att fotografera för rummet äl djupt och smalt. Till höger har jag en kamin som inte syns, till vänster nere på golvet brukar Jimmy ligga och värma sej.

Kanske man skulle ta en panoramabild.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Ett snabbt foto med vidvinkeln, lite taskigt ljus men Jimmy gillar min hörna...

LCR

Det var en väldans massa hårdiskar du har?

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Det var en väldans massa hårdiskar du har?

Och en massa annat, allt syns inte på bilden...

Känns så främmande när man tittar på alla era foton med fina städade skrivbord, designer tillbehör, inga verktyg, datorkomponenter, tidskrifter, böcker...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Och en massa annat, allt syns inte på bilden...

Känns så främmande när man tittar på alla era foton med fina städade skrivbord, designer tillbehör, inga verktyg, datorkomponenter, tidskrifter, böcker...

LCR

Just därför har jag inte lagt in min bild här Mitt skrivbord är allt utom välstädat!

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Just därför har jag inte lagt in min bild här Mitt skrivbord är allt utom välstädat!

Jag har tidigare lagt in bilder här på mitt städade skrivbord. Just nu är det dock allt annat än städat...

Jag föredrar att ha det städat men ibland går även fantomen ut på gatorna som en vanlig man...

Börjar om, så här tomt kommer det aldrig att vara igen

Bevaka tråden