Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-12-18 11:46
Ursprungligen av 20hz:

"Gamla" iMac 24" fick lämna plats för nya i7 iMac 27" som dessutom fungerar perfekt nu! (fick skicka tillbaka min gamla)

Är det ena högtalaren i ett par Audioengine 5 som syns där till vänster? Är du nöjd med dem? Du har inte märkt några problem med basen när basreflexporten sitter på baksidan och du har dem så nära väggen?

Jag funderar själv på ett par sådana, alternativt Hifi-klubbens kopia Argon 7350A.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-22 00:58
Ursprungligen av johanf:

Är det ena högtalaren i ett par Audioengine 5 som syns där till vänster? Är du nöjd med dem? Du har inte märkt några problem med basen när basreflexporten sitter på baksidan och du har dem så nära väggen?

Jag funderar själv på ett par sådana, alternativt Hifi-klubbens kopia Argon 7350A.

Stämmer.

Tycker de fungerar väldigt bra. Dock letar jag efter ett par som inte har allt inbyggt utan endast högtalare då jag ska köpa en vettig reciver.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-12-22 11:23

Mitt nya skrivbord

Här är mitt nya skrivbord som jag är glad och nöjd med:) Bordsskivan är en sk kompaktlaminat som är ett laminat i komposit. Eftersom skivan är hård och kompakt kan den vara så tunn som 10mm vilket inte är möjligt med vanlig laminat. Materialet är svart så kanten behöver inte täckas med en traditionell list. Att borra skruvhål för benen var inte helt enkelt

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-12-22 15:23
Ursprungligen av Pelle_:

Här är mitt nya skrivbord som jag är glad och nöjd med:) Bordsskivan är en sk kompaktlaminat som är ett laminat i komposit. Eftersom skivan är hård och kompakt kan den vara så tunn som 10mm vilket inte är möjligt med vanlig laminat. Materialet är svart så kanten behöver inte täckas med en traditionell list. Att borra skruvhål för benen var inte helt enkelt

Ser ju riktigt stiligt ut måste jag säga. Gillar att det inte finns en enda sladd! Vart tar dem vägen? Genom väggen?

Vad är det för musmatta du har?

Ursprungligen av Pelle_:

Här är mitt nya skrivbord som jag är glad och nöjd med:) Bordsskivan är en sk kompaktlaminat som är ett laminat i komposit. Eftersom skivan är hård och kompakt kan den vara så tunn som 10mm vilket inte är möjligt med vanlig laminat. Materialet är svart så kanten behöver inte täckas med en traditionell list. Att borra skruvhål för benen var inte helt enkelt

Det här var jäkligt snyggt stilrent

Ursprungligen av Pelle_:

Här är mitt nya skrivbord som jag är glad och nöjd med:) Bordsskivan är en sk kompaktlaminat som är ett laminat i komposit. Eftersom skivan är hård och kompakt kan den vara så tunn som 10mm vilket inte är möjligt med vanlig laminat. Materialet är svart så kanten behöver inte täckas med en traditionell list. Att borra skruvhål för benen var inte helt enkelt

Var köpte du skivan och vad kostade den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-07 12:48
Ursprungligen av Pelle_:

Här är mitt nya skrivbord som jag är glad och nöjd med:) Bordsskivan är en sk kompaktlaminat som är ett laminat i komposit. Eftersom skivan är hård och kompakt kan den vara så tunn som 10mm vilket inte är möjligt med vanlig laminat. Materialet är svart så kanten behöver inte täckas med en traditionell list. Att borra skruvhål för benen var inte helt enkelt

Sjukt snyggt!

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-12-20 18:04

Här kommer en bild på min nya iMac 27". Har idag förpassat min gamla PC som stod här till HTPC. Lite kabel-fix kvar bara.

Okej, det får du nästan posta en bild på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-22 14:36

Rent och snyggt men varfan tar nätkabeln vägen (kan inte se den)?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-12-22 17:32

Jag har fäst strömkabeln under skrivbordet med kabellist från Claes Olsson sedan har jag en förlängningskabel som ligger längs med golvlisten. Äntligen kabelfritt (nästan).
Musmattan är en nyhet från Kjell & Co. SteelSeries 4HD.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-12-23 05:24
Ursprungligen av Pelle_:

Jag har fäst strömkabeln under skrivbordet med kabellist från Claes Olsson sedan har jag en förlängningskabel som ligger längs med golvlisten. Äntligen kabelfritt (nästan).
Musmattan är en nyhet från Kjell & Co. SteelSeries 4HD.

Förstår fortfarande inte riktigt hur du har gjort. Jag har också köpt en kabellist från Claes Olsson men den står och dammar eftersom jag inte vet hur jag ska använda den på bästa sätt. Musmattan ser mer ut som Steelseries QCK Mini.

Vad är det för stol du har? Den är otroligt snygg

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-12-23 08:08

Det är en replik av en designstol. Jag köpte den på MIO-möbler. 1250kr.
Låt elkabelskarven sitta under bordet vid bordsbenet och fäst en kabellist längs med bordsbenet så att du enkelt kan fortsätta med förlängningskabel vid bordbenet långs med golvlisten. Eller så får du leva med att kabelskarven ligger på golvlisten då imacens elkabel är 1,8m. Lycka till med dina kabellister.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-23 11:28
Ursprungligen av Pelle_:

...och fäst en kabellist längs med bordsbenet så att du enkelt kan fortsätta med förlängningskabel vid bordbenet långs med golvlisten.

Jag tyckte det var en fin lösning och att detta var riktigt intressant med din kabellösning. Dock är jag också fortfarande tvivlande...är det så att bilden lurar mig? Jag kan nämligen inte se kabeln från foten av bordsbenet och till golvlisten

  • Oregistrerad
  • 2009-12-23 22:16
Ursprungligen av zinned:

Jag tyckte det var en fin lösning och att detta var riktigt intressant med din kabellösning. Dock är jag också fortfarande tvivlande...är det så att bilden lurar mig? Jag kan nämligen inte se kabeln från foten av bordsbenet och till golvlisten

inte jag heller Ändå har jag förstorat bilden och försökt leta efter photoshopeffekter

Äh, det fattar ni väl att det inte är någon riktig dator utan det är ju såklart en dummy. Därför så behövs det ingen sladd.

Nä, men seriöst, väldigt snygg och intressant lösning med sladden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-24 11:08

Här kommer en bild på hur min arbetsplats såg ut först i min lilla minitvåa på 39kvm.
Det är en garderob där jag har slitet ut dörrar och innanmätet och konverterat 1,5 kvm till arbetsplats. Min gamla PC burk står o skräpar nere till höger.

Den gamla lösningen var ett svart höj och sänkbara skrivbordet med en skärm på väggen. Stor glasskiva från ROOM (140x60)

De andra bilderna så har jag uppgraderat till Strings hyllplan samt ett skrivbordsplan.
Ovanför så sitter en Lackhylla från Ikea där jag har mina högtalare. Samt en matchande lampa och stol.
Dessutom så har jag uppgraderat till en Macbook Pro.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-12-24 11:24

Här kommer en ny bild på min datorhörna. Har organiserat lite i kabelhärvan samt varit på IKEA och köpt ett skrivbordsunderlägg i skinn.

Ursprungligen av Bloink:

Här kommer en ny bild på min datorhörna. Har organiserat lite i kabelhärvan samt varit på IKEA och köpt ett skrivbordsunderlägg i skinn.

Vad är det för stol?

Ursprungligen av Bloink:

Här kommer en ny bild på min datorhörna. Har organiserat lite i kabelhärvan samt varit på IKEA och köpt ett skrivbordsunderlägg i skinn.

Funderar också på ett sådant skrivbordsunderlägg, men på ikeas hemsida står det att det inte fungerar med trådlösa möss och tangentbord... hur fungerar det i verkligheten?

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-12-25 11:00
Ursprungligen av Gusten68:

Funderar också på ett sådant skrivbordsunderlägg, men på ikeas hemsida står det att det inte fungerar med trådlösa möss och tangentbord... hur fungerar det i verkligheten?

Hos mig fungerar det perfekt.
Använder BT tangentbord, magic mouse samt logitech MX1000 utan problem.

Citat:

Stolen är köpt på Jysk och heter "Mark". Vi diskuterade detta i veckan på MW forum och då kostade stolen 1350:- på jysk. Kostade 2600:- när jag köpte den

Ursprungligen av Bloink:

Hos mig fungerar det perfekt.
Använder BT tangentbord, magic mouse samt logitech MX1000 utan problem.

Även jag har en Logitech MX1000 mus - och den funkar inte. Icke eller funkar min Logitech Trackball.

BT Tagentbordet och BT Magic Mousen funkar dock så klart.

Men vad nice då blir det att inhandla ett "knös" nästa gång man är på ikea, eftersom det verkar funa så bra med bluetotth grejorna!! stort tack för hjälpen!!

  • Medlem
  • 2010-01-13 11:00
Ursprungligen av Parre:

Här kommer en bild på hur min arbetsplats såg ut först i min lilla minitvåa på 39kvm.
Det är en garderob där jag har slitet ut dörrar och innanmätet och konverterat 1,5 kvm till arbetsplats. Min gamla PC burk står o skräpar nere till höger.

Den gamla lösningen var ett svart höj och sänkbara skrivbordet med en skärm på väggen. Stor glasskiva från ROOM (140x60)

De andra bilderna så har jag uppgraderat till Strings hyllplan samt ett skrivbordsplan.
Ovanför så sitter en Lackhylla från Ikea där jag har mina högtalare. Samt en matchande lampa och stol.
Dessutom så har jag uppgraderat till en Macbook Pro.

Snyggt! Vart har du köpt stringhyllan?

Jag har ett sådant underlägg i mitt hemma kontor. Och nej, dom yttersta sidorna utav det stör ut dom trådlösa/RF signalerna till, iallafall mina, Logitech möss och tagentbord.

Bluetooth fungerar dock.

Är det själva plåtplattan som gör att det inte fungerar?

Har apples blåtands tangentbord och mus, då borde det inte vara något bekymmer alltså?

Kör iMac så signalen ska ju upp till datorn och inte ner genom stålet och bordet till en dator under bordet...

Det har, förmodligen, med stål plattan att göra - men min RF mottagare sitter precis under skärmen och om jag har musen på sidan utav skrivbordsunderlägget så funkar inte musen.

Om jag lyfter musen 2 cm upp så funkar det,

och om jag flyttar den 5 cm till sidan, av ifrån underlägget, så funkar det,

och om jag flyttar musen 8-10 cm in på underlägget så funkar det.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-12-25 15:54

Dålig bild men ändå

Ny lägenhet sen den 15e dec, och det betydde ett nytt hobbyrum till mig.
Skrivbord, mus och en grymt skön stol är nyheterna.. Hårdvaran är den samma.

Lite stelt än, men det kommer bli bättre

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-28 21:40
Ursprungligen av jonas.larsson:

Ny lägenhet sen den 15e dec, och det betydde ett nytt hobbyrum till mig.
Skrivbord, mus och en grymt skön stol är nyheterna.. Hårdvaran är den samma.

Lite stelt än, men det kommer bli bättre

Jag gillar det, minimalt och fint

Bevaka tråden