Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-13 22:45

Temporär "under renoverings" - hörna

Förhoppningsvis får jag "kontors rummet" i lägenheten klar nångång 2013 men tills dess så får jag kasta ut en del grejjer till vardagsrummet! Får dock inte plats med allt krimskrams man samlat på sig genom åren!

Ursprungligen av Kenneth M:

Förhoppningsvis får jag "kontors rummet" i lägenheten klar nångång 2013 men tills dess så får jag kasta ut en del grejjer till vardagsrummet! Får dock inte plats med allt krimskrams man samlat på sig genom åren!

Lååång strömdosa. Vart hittar man en sådan och vad kostar den?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-14 11:51
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Lååång strömdosa. Vart hittar man en sådan och vad kostar den?

Kan tyvärr inte säga vad "den" kostar men jag misstänker att den gick loss på nån tusing. Vart jag hitta den va på ett företag jag jobbade på för 6 år sen under avveckligen av vhs parken!

Det närmaste jag kan hitta som är (faktist) riktigt billigt va den här: Conrad Elektronik Norden AB

Har 11 uttag på den jag har men 10 borde räcka rätt långt!

  • Medlem
  • 2008-08-13 22:50

Oj, oj! Det var ingen dålig ritplatta det där!
Och resten av ditt krimskrams ser inte så dumt ut det heller!

Får man fråga var det är för ljudmolejoxer till höger?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-13 22:58
Ursprungligen av CKOTG:

Får man fråga var det är för ljudmolejoxer till höger?

Vet inte riktigt hur jag ska tolka det där (ingen ljudnisse, men det där ordet kanske är nått slang för förstärkare?)

Om det är stärken du tänker på så är det en Sony DA3200ES - gamla mellanmodellen i ES serien från Sony.

  • Medlem
  • 2008-08-13 23:04

Jag är inte heller någon ljudnisse, molejoxer är ett av orden som som Mulle Meck använder för 'saker' i sina spel, hehe.

Där ser man! Jag undrade mest därför att den såg himla trevlig ut.

  • Medlem
  • 2008-08-13 23:26

Jag gillar skärmen skarpt, även om jag bara har lekt med den i några timmar, hehe.
Dessutom var den förhållandevis billig eftersom Dell gav mig 25% kampanjrabatt, samt att jag köpte den med min brors CSN-kort!

Skulle ge typ vad som helst för dom grejerna på mitt skrivbord!
Nån som vet var jag kan köpa det där tangetbordet?

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Skulle ge typ vad som helst för dom grejerna på mitt skrivbord!
Nån som vet var jag kan köpa det där tangetbordet?

Finns på Applestore, kolla bara på tangentbord så skall du nog finna det

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

[[/IMG]

Skulle ge typ vad som helst för dom grejerna på mitt skrivbord!
Nån som vet var jag kan köpa det där tangetbordet?

Tyckte jag kände igen min bild

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-14 19:14

har en usb dito 500gb på mors dator och den är tyst sålänge den inte jobbar.

jag har fått ordning på mitt skrivbord lite.. bild kommer nedan.. dock så har jag monterat kabelkanal under skrivbordet nu så det är ordning o reda. kablage till högtalare går inuti stativen. rätt nöjd som det är iaf.

Ursprungligen av tim-:

har en usb dito 500gb på mors dator och den är tyst sålänge den inte jobbar.

jag har fått ordning på mitt skrivbord lite.. bild kommer nedan.. dock så har jag monterat kabelkanal under skrivbordet nu så det är ordning o reda. kablage till högtalare går inuti stativen. rätt nöjd som det är iaf.

Vad är det för högtalare du har? Körs de med en förstärkare?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-17 20:00

JGalaxy:
javisst är den de dock behöver jag byta upp mig till v2000 (största storebror i samma design men högre) då jag ska upp på 16*750gib array. så låda+hotswap kan bli ditt om du är intresserad

zawamura:
krk rp5 generation 2 (inte sett g2orna i sverige än), aktiva monitorer, behöver ingen förstärkare således. Detta är krks minsta aktiva monitorer i rp serien (rp5 finns i båda generationerna), billiga är de också, mycket ljud för pengarna men det kräver att man spelar hyffsat högt för att få bra ljud, varesig du har subwoofern eller inte, som jag iaf inte har behov av men testat.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-20 17:49

Jag har inte plats för ett skrivbord i min etta, men så här har jag det på mitt TV-bord. Tangentbordet är till mediadatorn, och har inbyggd musplatta vilket är ganska praktiskt. Jag glömde visst ta med iPhonen på bilden, men den står oftast på laddning i fönsterkarmen.

Usch, måste tvätta mattan någon gång.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-20 18:50
Ursprungligen av sensy:

Jag har inte plats för ett skrivbord i min etta, men så här har jag det på mitt TV-bord. Tangentbordet är till mediadatorn, och har inbyggd musplatta vilket är ganska praktiskt. Jag glömde visst ta med iPhonen på bilden, men den står oftast på laddning i fönsterkarmen.

Usch, måste tvätta mattan någon gång.

Samma matta, samma bekymmer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-20 17:55

Snyggt!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-20 18:08

Snyggt, men mattan skulle jag elda upp om jag var du, tror inte den blir snygg ens om du tvättar den

mattan ser bra ut i mina ögon? eller den kanske ska vara Vit?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-20 22:54
Ursprungligen av klarabara:

mattan ser bra ut i mina ögon? eller den kanske ska vara Vit?

Tja, vitare i varje fall.

Vita mattor ska man inte ha..jag tycker den var fin.

Jag vill också ha ett liv där jag prioriterar ett soffbord och media-center före ett skrivbord!

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Resultatet:

Inget billigt IKEA bord här inte
Tagit ett tag att göra färdigt bordet, men nu är den färdig och kablarna sorterade. Bara smådetaljer kvar som tex. gömma kablarna i kabelkanaler och fixa en snygg lampa. (Kanske ILVA's lampa "Profil".

PS: Bordet ser bättre ut i verkligheten

Får väl slänga upp bilden i denna tråden med också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 23:04
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Får väl slänga upp bilden i denna tråden med också

Förstod att det tog ett tag att besta din furu skiva

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 11:38

Kommer bild på skrivbordet men så här ser det ut i vardagsrummet.

Ursprungligen av Laroche:

Kommer bild på skrivbordet men så här ser det ut i vardagsrummet.

En NAD-tv ser jag. Vilken är det och vad tycker du om den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 13:01
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

En NAD-tv ser jag. Vilken är det och vad tycker du om den?

NAD 40tum inköpt januari i år. Är nog ganska nöjd med trots att man fick köpa stativ och högtalare separat och att det var ett rent helvete att få på stativet som hade passform skit.

Ursprungligen av Laroche:

NAD 40tum inköpt januari i år. Är nog ganska nöjd med trots att man fick köpa stativ och högtalare separat och att det var ett rent helvete att få på stativet som hade passform skit.

Är det den med blank kontrastskiva eller den "vanliga" matta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 13:51

Valde den med matt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-03 16:07

Lägger in den bild jag lade i ljudtråden på mitt skrivbord.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-09-04 15:29

Så där bor mina bäbisar. Ett galant skrivbord från IKEA med bokfaner. En iMac 24", Viewsonic 20.1", extern hårddisk, nya apple t-bordet samt min egen färgade IE 3.0a till mus. Under min viewsonic ligger plonkan, nycklar och mobilen. Mellan skärmarna ligger en VGA-DVi och apple remoten en ipod nano förpackning. Lite halvtajt men det funkar att pressa ner saker i dem.:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 16:51
Ursprungligen av chippy:

Så där bor mina bäbisar. Ett galant skrivbord från IKEA med bokfaner. En iMac 24", Viewsonic 20.1", extern hårddisk, nya apple t-bordet samt min egen färgade IE 3.0a till mus. Under min viewsonic ligger plonkan, nycklar och mobilen. Mellan skärmarna ligger en VGA-DVi och apple remoten en ipod nano förpackning. Lite halvtajt men det funkar att pressa ner saker i dem.:)

Amen satan Joel!

Bevaka tråden