Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-30 08:53
Ursprungligen av BlastBeat:

Hur är det hela kopplat? Kör du en skärm per dator, eller kör du (som jag tycker det ser ut) dubbelskärmigt till Pron?

Tror han kör ATI Radeon X1900 XT till ACD 30" och NVIDIA GeForce 7300 GT till ACD 20".

Verkligen sjukt snygg! Synd bara att det inte kan vara svart-vitt i verkligheten... Allt skulle vara så mycket lättare och snyggare då =p (jag är typ 60% färgblind ändå, så för mig spelar det ingen större roll )

Ska väl ta och lägga upp bilder på min datorplats så fort jag skaffat en
Just nu ligger jag antingen i sängen eller soffan. På mitt gamla, fula skrivbord står det en begagnad iMac G3 orange (köpte för 700:- i januari, för att testa Mac. Blev en 17" MBP i somras) och tills för en vecka sen såg man den knappt pga allt annat skit jag hade på skrivbordet.
Sen kom man hem lite halvt dragen i lördags, var ensam hemma och fick något jäkla ryck så jag städade allting på skrivbordet, en stor del av resten utav mitt rum, sen gick jag och hängde upp och vek tvätt... va uppe till 11.00 :S

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-23 15:20

Ja, detta var länge sen.. men jag undrar vad det är som du har på "foten" till ACD 30"? USB-hubb eller?...

Såhär ser det ut för tillfället Sitter mest i vardagsrummet. Bordet min macbook står på har min flickvän byggt, förresten. Jag är stolt!

Ursprungligen av henkebarn:

Såhär ser det ut för tillfället Sitter mest i vardagsrummet. Bordet min macbook står på har min flickvän byggt, förresten. Jag är stolt!

Snyggt bord och till synes mysig soffa men blir inte baren väldigt varm (antar att det är ett element vid fönstret) ?

Skärmbild

Här är min

Senast redigerat 2008-03-17 00:45
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Snyggt bord och till synes mysig soffa men blir inte baren väldigt varm (antar att det är ett element vid fönstret) ?

Soffan ÄR mysig Grymt skön för de flesta ändamål.
Och jo, det är dumt placerat gällande spriten, men det är bara en tillfällig lösning. Flaskorna ska egentligen vara i matsalen, men vi renoverar köket så de mår just nu bäst utav att vara där de är.

sjukt svartvitt capo...blir det inte jobbigt utan färg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-29 21:22

capojava: Det där såg riktigt trevligt ut! Grymt avundsjuk

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-30 08:49

capojavas förra uppsättning var mycket snyggare.

Vad han har i burken kan ni se i denna tråd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 23:27

Ny tron!

En KARLSTAD snurrfåtölj från IKEA. Perfekt surf- och tv-spelsfåtölj! Mkt trevlig att sitta i oxå.

Ser riktigt, riktigt mysig ut. Pris?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-02 01:55

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40117767

Tycker nästan att du borde tagit den orangea variantetn istället, ser helt klart mer spännande ut. Inte för att jag vet hur det ser ut i övriga rummet, men ändå. Fåtöljen kostar 3,495:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 09:31

Rummet går i vitt, grått och svart så den orangea fåtöljen skulle gett mer kontrast till den övriga inredningen. Men nej, inte min stil...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-02 09:54

Haha.. inte min heller. Men hade varit klart mer spännande. Letar själv efter något färgglatt som ändå skulle passa in i rummet, men det har inte gått så bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 20:32

Sidde, vart hittade du bakgrundsbilden?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-03 23:00
Ursprungligen av tompa747:

Sidde, vart hittade du bakgrundsbilden?

Att du lyckades se den på den lilla bilden.
http://interfacelift.com/wallpaper/index.php?sort=date

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-04 00:09
Ursprungligen av Sidde:

Att du lyckades se den på den lilla bilden.
http://interfacelift.com/wallpaper/index.php?sort=date

tack:)

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-10-14 23:16

Min nya arbetsplats

Har äntligen efter flytten börjat fått till det hela. Väntar på en extra laddare till MB:n så man kan fästa upp den gamla ordentligt sen så!

Min Mac-Musik-Studio

Imac 10.4.10- Ljudkort Edirol FA-66 Fire-Wire- Audacity- 2 micar Röde NT5:or.

Senast redigerat 2007-10-08 01:23
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-25 19:18

Om du syftar på läslampan på väggen så hade jag och min lillebror sådana i vår våningssäng för ungerfär 20 år sedan. Tror den är från IKEA. Shit så mysigt det var med våningssäng, blev helt nostalgisk..

Nja, det där är min bild.
Jag syftar på skrivbordslampan på Simons bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 21:17
Ursprungligen av Bluefish:

Nja, det där är min bild.
Jag syftar på skrivbordslampan på Simons bild.

Lampan hittar du på IKEA, den heter Vira.

Den har en ganska bizarr pinne för att ställa vinklingen.. Går det att ta loss den? Tycker mig inte se den på din bild.

Nya prylar på skrivbordet

Ursprungligen av Bluefish:

Den har en ganska bizarr pinne för att ställa vinklingen.. Går det att ta loss den? Tycker mig inte se den på din bild.

Jag tror nog du måste ha pinnen om du inte vill bränna fingrarna av dig varje gång du vill ändra vinkeln. Du kan förstås ha grillvantar i byrålådan också...

Ursprungligen av Ikea om lampan Vira:

...Lampan måste placeras minst 10 cm från andra föremål, då halogenlampan blir väldigt varm...

  • Medlem
  • 2007-12-02 05:38

Så här ser mitt skrivbord ut. iMac 24" med Leopard. Apple BT tangentbord med en gammal mus från Microsoft. Bakom datorn har jag ett lysrör med ett lila färgfilter (blir dock mer rosa på bilden).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-03 08:43
Ursprungligen av Addex:

Så här ser mitt skrivbord ut. iMac 24" med Leopard. Apple BT tangentbord med en gammal mus från Microsoft. Bakom datorn har jag ett lysrör med ett lila färgfilter (blir dock mer rosa på bilden).

Så där ja,lite modding har aldrig skadat. Coolt!

Bevaka tråden