Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sluskar diggar sluskar Intressant att se hur alla har det med sin datormiljö. Jag ska försöka bidra så snart jag har köpt den nya minin som kommer med Intel Core 2 Duo

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Sluskar diggar sluskar Intressant att se hur alla har det med sin datormiljö. Jag ska försöka bidra så snart jag har köpt den nya minin som kommer med Intel Core 2 Duo

VAD?! QUE? Har den kommit i Core 2 Duo? Jag som nyss beställt en Mac Mini Core Duo 1.66 häromveckan, dock inte fått den ännu

Ursprungligen av anjuna_beats:

VAD?! QUE? Har den kommit i Core 2 Duo? Jag som nyss beställt en Mac Mini Core Duo 1.66 häromveckan, dock inte fått den ännu

Nej, Tobias önskedrömmer.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2006-11-07 10:56

Ni har för få datorer!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 11:39

Lite intressant hur fint det blir med trådlöst, med itv kommer man ju kunna köra både tangentbord, mus, nät, ljud och video trådlöst, blir ju inte lika fult med en laptop med tusen kablar inkopplade på bordet då, nästan så jag klurar på om man skulle ha trådlös mus o tangentbord, men de suger ju? ;/

Hur är mighty mouse? Hur är andra trådlösa möss? Finns det några som inte beter sig underligt?

hagge: plockade upp ett trådlöst muspaket + tangentbord från apple... just för attt jag inte klarar av kablar. Och... tangentbordet är fint. DOCK på musen gillar jag inte alls högermusknappen... får oftast trycka flera ggr... annars 10/10.
STORT plus för scrollknappen på musen... jävligt skön

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 15:48
Ursprungligen av northernlight:

hagge: plockade upp ett trådlöst muspaket + tangentbord från apple... just för attt jag inte klarar av kablar. Och... tangentbordet är fint. DOCK på musen gillar jag inte alls högermusknappen... får oftast trycka flera ggr... annars 10/10.
STORT plus för scrollknappen på musen... jävligt skön

Men tangentbordet har ju egentligen en lutning åt fel håll, jag har ett microsoft ergonomic 4000 nu och det lutar ju "framåt" och inte bakåt som tangentbord brukar göra, och så även apples. Jag vill ju ha rakare handleder, inte mer vinklade, gillar det ergonomiska mer eftersom man kan ha handlederna raka även på den ledden och slipper sitta o trycka ihop axlarna hela tiden.

Trådlösa möss brukar väl inte riktigt reagera perfekt om man rör på dem, typ när man spelar eller om man skulle rita, vad man nu kan göra det i, deluxe paint i euae? ;D

Rör sig mighty mouse "jämt" åtminstone? Men du gillar inte högerknappen alltså? Högerknappen används ju typ aldrig i mac os ändå verkar det som, finns ju knappt någon text alls på contextmenyn hur som helst.

Ursprungligen av Hagge:

Högerknappen används ju typ aldrig i mac os ändå verkar det som, finns ju knappt någon text alls på contextmenyn hur som helst.

Du kanske inte använder den...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-03 19:57

Just nu. Men det ändras from day to dag...

Aj aj aj!
Akta ölglaset precis vid dina båda tangentbord!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-11-04 21:41

Kan tyvärr inte bistå med något annat än en virituell bild för tillfället. Mycket beroende på att "bygget" inte är komplett ännu. Det som är komplett är den understa skivan. i nästa vecka någon gång skall jag försöka komma iväg och beställa övrigt skivmaterial.

De första bilderna beskriver min nuvarande dator utrustning. Min tanke ligger nu på en iMac likt bild nummer två. Dock, så utgår nog varianten att måla bakre skivan i de färger som syns på bilden med "rätt" dator på, utan det blir ek som övrigt skivmaterial.

Återkommer med fler riktiga bilder när bygget är klart. iMacen hoppas jag kommer innan jul iaf. Eller kanske ett litet tag därefter.

//Loofy

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-04 21:59

Verkar riktigt najs! Ett proffsbygge

Är du arkitekt eller något i den stilen?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-11-04 22:05

nepps, absolut inte. Men det är kul att fixa sina egna lösningar...

Suveränt tycker jag det är att få undanstuvat ett hörnskrivbord 80 djupt och 160 brett utan att egentligen plocka något golvutrymme. På sista bilden - så ser man att det är snetak precis där. Till höger om skrivbordet är en garderob, bakom är sängplats För de som läst "..agnarna från vetet tråden..." i switch-forumet kan kanske få en bild av TV-lösningen jag beskriver om där. Men... vad tror ni - en iMac passar väl rätt bra in där (en 20"modell hade jag tänkt mig)

//Loofy

Satans va snyggt ritat Loofy!!!! Blev riktigt sugen på att bygga nåt eget nu, byggde faktiskt ett eget skrivbord för 2.5 år sedan men köpte sen ett nytt på Ikea för att passa till min nya dator då, men nu när man köpt en Mac Mini så vete fan om detta skrivbordet jag har nu är så jäkla bra.... aja... längtar o se tills jag får den i nästa vecka!!

*slår sig för bröstet*
Byggt det själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-07 15:36

snyggt!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-08 10:37

Budget. Ikea skrivbord. Byggt det sjalv:) . Saknar iCurve, tangentbord.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-11-08 11:03

Så här ser det ut när man sitter på jobbet. Inget fancy alls

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-08 12:01

Matsolov: Vad har du far tangentbord? Funderar sjalv pa om jag ska kopa apple tradlosa eller det vanliga. Det vanliga har ju fordelen att jag kan koppla in min externa hd i tangentbordet. Och da fungerar tangentbordet som en slags docka. Eller det tradlosa med fordelen att man slipper sladden:) . Hur funkar iCurve, glider datorn ner? Sjalv vantar jag lite pa iCurve 2.....

Ursprungligen av tompa747:

Matsolov: Vad har du far tangentbord? Funderar sjalv pa om jag ska kopa apple tradlosa eller det vanliga. Det vanliga har ju fordelen att jag kan koppla in min externa hd i tangentbordet. Och da fungerar tangentbordet som en slags docka. Eller det tradlosa med fordelen att man slipper sladden:) . Hur funkar iCurve, glider datorn ner? Sjalv vantar jag lite pa iCurve 2.....

Det är ett Macally. Troligen detta ser det ut som.

Jag osäker på om du verkligen kan koppla en hårddisk till tangentbordet då de usb-portar som finns på det inte är av typen usb2. Ska du ha en extern hd så är det nog bättre om du skaffar en usb2-hub.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-11-09 11:04
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är ett Macally. Troligen detta ser det ut som.

Jag osäker på om du verkligen kan koppla en hårddisk till tangentbordet då de usb-portar som finns på det inte är av typen usb2. Ska du ha en extern hd så är det nog bättre om du skaffar en usb2-hub.

Stämmer bra ett, IceKey. Tror också att det blir för dåligt med ström för en HD via tgb.

iCurve tappar greppet på gummipluttarna efter ett tag (damm) så då får man tvätta av dem. Det kan man göra samtidigt som man torkar av skärm/dator och tgb:et tex.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-10 10:31
Ursprungligen av MatsOlov:

Stämmer bra ett, IceKey. Tror också att det blir för dåligt med ström för en HD via tgb.

iCurve tappar greppet på gummipluttarna efter ett tag (damm) så då får man tvätta av dem. Det kan man göra samtidigt som man torkar av skärm/dator och tgb:et tex.

Ar extern strom till HD:n, men ville ha USB 2.0. Det blev ett wireless istallet. Tankte kopa en iCurve med, men den var slut pa Apple store. Forsaljaren sa att det skulle komma en ny och visa en bild pa den nya i ett mail han fatt. Samma bild som fanns pa tuaw.com harom veckan. Sa jag far vanta tills den nya slapps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-08 22:57

Ny MBP förra veckan så jag får väl fira med en bild på den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-09 01:26
Ursprungligen av Elias:

Ny MBP förra veckan så jag får väl fira med en bild på den.

Eames rockar... har en Lounge själv...

Ursprungligen av Jonaz:

Eames rockar... har en Lounge själv...

Lounge är cool, men det kan lätt bli lite väl pretto med för mycket Eames tycker jag.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-11-09 11:10

Så här ser det ut hemma. PB:n följer med över allt. En PM 2x2 GHz, 2 st äldre iBooks och lite annat krafs. ACD 23" är jag mycket nöjd med.

Litet hus med få rum och många barn gör att det blir trångt.

Ursprungligen av MatsOlov:

Så här ser det ut hemma. PB:n följer med över allt. En PM 2x2 GHz, 2 st äldre iBooks och lite annat krafs. ACD 23" är jag mycket nöjd med.

Litet hus med få rum och många barn gör att det blir trångt.

Får hoppas du inte behöver dörren...:)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-11-09 16:59
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Får hoppas du inte behöver dörren...:)

Varför det? Nu får jag va i fred och så skickar dom in mat genom fönstret Näe det är två dörrar till rummet. Alla rum inklsive köket har två dörrar och två fönster var i detta hus, helt omöjligt att möblera.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-13 20:24

duenorth: vad är det för vit StarWarshjälm under bordet?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 21:51
Ursprungligen av latjo:

duenorth: vad är det för vit StarWarshjälm under bordet?

Star Wars -hjälm!!! That made my day!

Bevaka tråden