Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhones är de bäst säljande begagnade telefonerna

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intresset för att köpa gamla telefoner ökar och det är iPhone flest vill ha - såklart.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • ISS
  • 2021-07-02 22:20

Min dotter köpte sin senaste iPhone från Renewed och är mycket nöjd. Det blev en iPhone Xs Max(?) eller vad den nu heter. Man kunde välja skick och hon valde ”näst bäst” och den ser ut som ny och håller bra i batteriet.

En annan firma kör hårt med reklam nu på Youtube och andra ställen. Hon kolladade upp och fann detta marknadsförda alternativ inte så populärt*. Själv har jag noll koll.

Men begagnat. Ja, det är en riktigt bra idé. Oavsett det handlar om telefoner, bilar eller annat.

Själv har jag med jämna mellanrum fått ny telefon från arbetsgivaren under många år, vare sig jag vill eller inte. Men skulle jag behöva en och inte vill hosta upp en halv månadslön – då skulle jag verkligen kolla dessa beg.tjänster.

FYI: jag marknadsför inte någon vara eller tjänst. Allt jag skriver är från min vardag.

* där fanns tydligen en del klagomål och missnöjda köpare. Så hon valde en butik med högre rating.

  • Medlem
  • 2021-07-02 23:06

Jag köpte ytterligare två SE 1st gen för någon vecka sedan att ha i reserv. Returhuset, via Tradera. Jag vill ha en liten mobil, och när den nu också ska få IOS 15 kändes det rätt att fylla på förrådet för en billig penning (1600). De hade 99 respektive 97 procents batterihälsa. IOS 12 respektive 13. Den ena verkar ha varit nederländsk.
Plockade av skärmskyddet på den jag hade innan, I go crazy! Den köpte jag ny för drygt tre år sedan. Älskar min lilla SE. Bästa mobilen ever! ?

  • Medlem
  • ISS
  • 2021-07-20 12:53

FaceTime

Värt att tänka på vid begagnatköp: begagnade iPhone från mellanöstern kan vara ett problem. Detta då de inte tillåter användande av FaceTime.

FaceTime ska tydligen där vara bannlyst och det ska inte gå att fungera ens vid ominstallation av iOS då spärren verkar vara hårdvarubunden till enheter som sålts i denna region. (Varför så är låter jag andra spekulera i.)

Nu var detta inte fallet i köpet jag skrev om strax ovan, men det kan vara bra att veta om man köper en begagnad telefon och man hoppas att allt ska fungera som vanligt.

1
Bevaka tråden