Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gurman siar höstens Apple Watch

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har varit en hel del rykten kring nästa Apple Watch och nu går Mark Gurman ut med några extra detaljer.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-06-16 01:13

Spännande att följa, och tack för nyheten!

Själv så kommer jag nog att skippa. Skaffade en AW6 i höstas som uppgradering från min AW4, främst för att kunna mäta syremättnad i blodet.

I och med att mäta tempen förmodligen kommer först med AW8, så blir det nog för mig att vänta tills den med uppgradering.

Ursprungligen av omartint:

Spännande att följa, och tack för nyheten!

Själv så kommer jag nog att skippa. Skaffade en AW6 i höstas som uppgradering från min AW4, främst för att kunna mäta syremättnad i blodet.

I och med att mäta tempen förmodligen kommer först med AW8, så blir det nog för mig att vänta tills den med uppgradering.

Varför vill du kunna mäta syremättnad och temp med klockan?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-06-16 08:58

Bara för att man kan
Varför har jag 1000/1000 Mbps fiberanslutning hemma? För jag kan inte få snabbare...

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-06-16 10:43
Ursprungligen av Kaffekopp:

Varför vill du kunna mäta syremättnad och temp med klockan?

Tyckte det var väldigt bra och vettigt så här i dessa infektionstider med Covid när AW6 kom förra hösten.

Hade faktiskt nytta av funktionen för syremättnad. I februari så var jag kraftigt sjuk, och hade dessutom länge fått allt sämre värden i syremättnad. Hostade mycket och sedan när det blev svårt att andas på nätterna så åkte jag till slut in till akuten. Var tveksam till detta först. Brukar inte gilla att behöva belasta (eller ta av min egen tid) att i onödan nyttja sjukvården, men i detta fallet så gjorde kombinationen att AW visade så dåliga värden (syremättnaden hade stadigt sjunkit under 3-4 veckor, och låg till slut på 88% syremättnad) jag bestämde mig.

Det var bra för när jag kom in så hade jag riktigt dåliga värden. Fick göra massa tester och sattes på att andas ren syrgas för att få upp mina värden som de bedömde som väldigt allvarliga. Fick sedan ambulanstransport till ett annat större sjukhus i regionen för att ta mer avancerade tester, skiktröntgen och lungorna, mm. Man misstänkte direkt Covid19, men tester visade att det var en annan virusinfektion som gått från halsen att sätta sig i lungorna och täppa till luftblåsorna. Detta var väldigt bra information, för enligt läkarna var det extremt viktigt att hålla mig isolerad från Cv19-risken. Tydligen var jag just den typen av patient som det kunde gå snett för, om man fick Cv19 samtidigt med denna andra allvarlig infektionen/lungsjukdomen.

Skall inte säga att det enbart var Apple Watch som potentiellt räddade mig, men däremot så bidrog den till att jag fick behandling i tid då den fick mig att bestämma mig åka in till akuten till slut (vilket jag nog annars väntat betydligt längre med).

Så de 6000 jag investerade i klockan (trots att jag hade en fullt fungerande AW4 jag annars var helt nöjd med), var nog troligen en riktigt bra investering för min del.

1
Bevaka tråden