Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Större uppdatering av iMessage och Safari kommer visas upp på WWDC

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags för WWDC och har vi tur blir det både hårdvara och mjukvara som visas upp.

Läs hela artikeln här

Kan SMS synkas (och besvaras) även i macOS tack.

  • Medlem
  • 2021-06-05 12:47
Ursprungligen av Chaosstar:

Kan SMS synkas (och besvaras) även i macOS tack.

Det gör det redan idag för mig, i Catalina. Alltså att jag kan skriva, skicka och läsa både på Iphone och i mac, och att jag ser allt synkas på båda enheterna. ?

Ursprungligen av Alix:

Det gör det redan idag för mig, i Catalina. Alltså att jag kan skriva, skicka och läsa både på Iphone och i mac, och att jag ser allt synkas på båda enheterna. ?

Inte rena SMS väl? Alltså säg ett SMS skickat till dig via en Nokia 3310 eller ett SMS från en myndighet.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-06-05 16:10

Jo SMS går både att läsa och skriva från macOS sedan många år.

  • Medlem
  • 2021-06-05 16:47
Ursprungligen av Chaosstar:

Inte rena SMS väl? Alltså säg ett SMS skickat till dig via en Nokia 3310 eller ett SMS från en myndighet.

Ursprungligen av Gäddnos:

Jo SMS går både att läsa och skriva från macOS sedan många år.

Ja, precis. Jag får sms till datorn precis som till Iphone.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-06-05 17:16

Det kom med Yosemite hösten 2015.

Så om du har mobilen avstängd kan du då från datorn skicka ett sms till en Nokia 3310?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-06-06 05:50

Din iPhone måste vara på, MacOS med iMessage/Meddelande kan inte låtsas var en mobiltelefonmottagare/sändare och SIM-kort. Hur hade du tänkt dig att en sådan sak skulle gå till med bara ett nytt macOS?

Det är så man undrar om du skämtar med oss.

  • Medlem
  • 2021-06-17 07:36
Ursprungligen av Chaosstar:

Inte rena SMS väl? Alltså säg ett SMS skickat till dig via en Nokia 3310 eller ett SMS från en myndighet.

Jag kom på att du kanske har missat en inställning på din iPhone. Gå in i Inställningar > Meddelanden > SMS-koppling. Där ska finnas ett skjutreglage för den enhet du vill skicka och ta emot SMS. Se till att grönmarkera den. Förhoppningsvis löser det saken. Faktum är att jag hade glömt göra det för min MBP och undrade varför där bara fanns ”blå” meddelanden...

Ursprungligen av Alix:

Jag kom på att du kanske har missat en inställning på din iPhone. Gå in i Inställningar > Meddelanden > SMS-koppling. Där ska finnas ett skjutreglage för den enhet du vill skicka och ta emot SMS. Se till att grönmarkera den. Förhoppningsvis löser det saken. Faktum är att jag hade glömt göra det för min MBP och undrade varför där bara fanns ”blå” meddelanden...

Bra påminnelse. Min hade trillat av av någon anledning.

1
Bevaka tråden