Rensa profil iMac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite problem med min gamla iMac från 2009, som ett exempel ska jag lägga in ett foto i adressboken, allt ser ut att lyckas tills jag klickar på "KLAR" då försvinner bilden, naturligtvis gammal som jag är så gör jag om "tricket" men bilden försvinner. Jag skapar en ny adress, samma…, försöker lägga in en bild men icke. den försvinner?. Jag provar att skapa ett annat inloggningsnamn, skapar lika namnadress och lägger in ett foto, det fungerar klockrent?

Då undrar jag, som någon sa, det är nog din profil som är fel på, skapa en annan profil.

MEN jag har skapat en annan profil men med den profilen försvinner en hel del som jag inte ser, bilder, adresser, mail ja ALLT i princip.

Min fråga kan man "rensa" sin profil men ändå ha den kvar?

Eller återstår det att köpa en ny iMac men dom är rätt dyra…

Försöker skapa en bild vad min iMac heter men den fastnar inte här tror jag?

Skriver av istället systemrapporten:

Modellnamn: iMacOS High sierra
Version 10.13.6 (17G14042)
Modellidentifierare: iMac11,1
Processornamn: Intel Core i7
Processorhastighet: 2,8 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 4
L2-cache (per kärna): 256 K
L3-cache: 8 MB
Minne: 16 GB
Boot ROM-version: 63.0.0.0.0
SMC-version (system): 1.54f36
Serienummer (system): W894776S5RU
Maskinvaru-UUID: EF538F7C-111F-537D-B17B-B7635AECB7C7

Tacksam för all hjälp jag kan få av er yngre och proffsigare, jag är 76 år…

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-06-02 17:02

Du verkar inte vara ensam om detta problem, jag hittade en diskussion hos Apple om detta.
https://discussions.apple.com/thread/8315500

En summering på vad som kanske hjälper är följande:
Logga ut ur iCloud på din iMac
Starta om datorn i Safe Mode (detta har en tendens att städa upp diverse fel)
Starta normalt och logga in i iCloud igen

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-06-02 17:05

Andra indikerar att det räcker med en omstart efter att man loggat ur iCloud.
https://discussions.apple.com/thread/8342540

Profil iMac

Ursprungligen av mattiL:

Du verkar inte vara ensam om detta problem, jag hittade en diskussion hos Apple om detta.
https://discussions.apple.com/thread/8315500

En summering på vad som kanske hjälper är följande:
Logga ut ur iCloud på din iMac
Starta om datorn i Safe Mode (detta har en tendens att städa upp diverse fel)
Starta normalt och logga in i iCloud igen

Ursprungligen av mattiL:

Andra indikerar att det räcker med en omstart efter att man loggat ur iCloud.
https://discussions.apple.com/thread/8342540

Det fungerade, men det tog ca 20 minuter innan iMac startade med Shift-tangent intryck, satte en klämma på Shift tangenten!!!

S T O R T T a c k b r o d e r ! ! !

1
Bevaka tråden